سوزوکی ویتارا
مشخصات فنی سوزوکی ویتارا
کشور تولید کننده | ژاپن |
نام خودرو | سوزوکی گرند ویتارا |
کلاس بدنه | شاسی بلند |
کلاس اتومبیل | J Segment |
وزن | 1567 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 5 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 225/70 R 16 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 225/70 R 16 |
حجم موتور | 2393 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری پاشش چند نقطه ای |
ظرفیت باک | 66 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 227 نیوتون متر در 3800 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 70.4 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | اتوماتیک |
تعداد دنده (جلو) | 4 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو چهار چرخ محرک |
نوع سیستم ترمز | روغنی با بوستر خلائی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی |
نوع سیستم تعلیق | مستقل برای هر چرخ |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | اتصال چندگانه ( مولتی لینک ) |
کمک فنرهای جلو | هیدرولیکی |
کمک فنرهای عقب | هیدرولیکی |
نوع سیستم فرمان | قدرت کمکی هیدرولیکی |
حداکثر سرعت | 185 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 12 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 12.5 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 8.1 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 9.7 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | 6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : 2 عدد برای راننده و سرنشین,2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو,2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب |
سیستم های پایداری و کمک راننده | ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | سیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | قدرت کمکی هیدرولیکی |
نوع غربیلک | قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان |
سیستمهای تهویه مطبوع | دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو ، قابلیت پخش CD |
سیستمهای مولتی مدیا | مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشینان جلو,2 عدد مانیتور پشت سری برای سرنشینان عقب,امکان پخش از روی کارت SD و فلش,امکان برقراری ارتباط بلوتوث,دارای تیونر تلویزیون,دارای کنترل از راه دور بیسیم |
سیستم صندلیهای جلو | دارای روکش چرم سفارشی ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو سفارشی ، ماساژور صندلی راننده سفارشی |
سیستم صندلیهای عقب | دارای روکش چرم شفارشی ، قابلیت تا شوندگی |
سیستم آیینه ها | آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن سفارشی |
سیستم شیشه ها | تنظیم برقی تمام پنجره ها |
سیستم های سقف | سانروف سفارشی با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب |
سیستم روشنایی جلو | چراغهای هالوژنی ، دارای مه شکن سفارشی |
سیستم روشنایی عقب | دارای مه شکن |
سیستم های کمک رانندگی | سیستم کروز کنترل هوشمندسفارشی ، دوربین دید عقب سفارشی |
سوزوکی ویتارا
سوزوکی ویتارا 2019 دارای طراحی بهبودیافته شامل جلوپنجره و سپر جدید، چراغهای عقب LED و رینگهای آلیاژی متفاوت هست.
طراحی کابین
کابین این خودرو نیز بهروز شده است. در این بخش شاهد عناصر نقرهای روشنتر روی داشبورد، دربها و کنسول مرکزی و همچنین متریال نرمتر بالای پشت آمپرها و الگوی جدید برای پانل داشبورد نقرهای میباشیم. پشت آمپرها نیز جدید بوده و از صفحهنمایش اطلاعات رنگی بهره میبرند.
موتور توربو
البته تغییرات فنی مهمتر هستند و برجستهترین تفاوت سوزوکی ویتارا 2019 در مقایسه با نسخه سال پیشین پیشرانههای توربوی جدید هستند. این پیشرانهها که از S-Cross گرفتهشدهاند جایگزین پیشرانههای 1.6 لیتری تنفس طبیعی قبلی میشوند.
موتور پایه
مدل پایهٔ این خودرو دارای پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربویی است که قدرت 111 اسب بخاری دارد. مدلهای فول تر 2019 از پیشرانهٔ 1.4 لیتری توربو با خروجی 140 اسبی و گشتاور 220 نیوتون متری استفاده میکنند. البته تاکنون هیچ خبر رسمی درباره قوای محرکه دیزلی منتشرنشده است.
سیستم چهار چرخ محرک
سیستم چهارچرخ محرک AllGrip سوزوکی صرفنظر از نوع تریم و نوع گیربکس بهعنوان آپشن عرضه میشود. کممصرفترین نسخهٔ سوزوکی ویتارا از نوع 1 لیتری دنده دستی و دیفرانسیل جلو است که طبق ادعای سوزوکی مصرف سوخت متوسط 5.3 لیتری را بر جای میگذارد.
ایمنی
ویتارا همچنین ازنظر سامانههای ایمنی نیز بهروز شده و سیستم ترمز راداری قبلی جای خود را به سیستم حمایت ترمز حسگر دوگانه یا DSBS داده است. اگرچه سیستم قبلی از راداری با موج میلیمتری سود میبرد اما سیستم جدید هم از دوربین مونوکولار و هم رادار لیزری سود برده و به همین دلیل دارای قابلیت تشخیص عابران پیاده هست.
DSBS شامل هشدار خروج خودرو از خط، تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هست.
دارندگان این خودرو رضایت نسبی از این خودرو دارند.