رنو فلوئنس
مشخصات فنی رنو فلوئنس
کشور تولید کننده | فرانسه |
نام خودرو | رنو فلوئنس |
کلاس بدنه | سدان |
کلاس اتومبیل | C Segment |
وزن | 1288 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 4 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 205/65 R 16 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 205/65 R 16 |
حجم موتور | 1997 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری تزریق مستقیم |
ظرفیت باک | 60 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 195 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 71.5 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته |
تعداد دنده (جلو) | 5 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع سیستم ترمز | روغنی با بوستر خلائی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی |
نوع سیستم تعلیق | مستقل برای هر چرخ |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | اکسل نیمه صلب |
نوع سیستم فرمان | قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 10.2 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 10.5 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 6.2 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 7.8 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | 6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : 2 عدد برای راننده و سرنشین,2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو,2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب |
سیستم های پایداری و کمک راننده | سیستم ترمز اضطراری EBA ، سیستم کنترل پایداری ESP ، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها هنگام ترمز ناگهانی |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | قدرت کمکی الکتریکی با ضریب متغیر |
نوع غربیلک | سه شاخه به همراه دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی |
سیستمهای تهویه مطبوع | سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم صوتی Arkamys ، ورودی USB و iPod |
سیستم صندلیهای جلو | تنظیم دستی صندلیها ، گرمکن صندلی جلو ، پشت سری ( Headrest ) ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، دارای روکش چرم |
سیستم صندلیهای عقب | پشت سری ( Headrest ) عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع ، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس ، دارای روکش چرم |
سیستم آیینه ها | آینه های جانبی برقی ، چراغ چشمک زن ( راهنما ) بر روی آینه های جانبی |
سیستم شیشه ها | سیستم شیشه بالابر جلو و عقب برقی |
سیستم های سقف | سان روف |
سیستم روشنایی جلو | چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ |
سیستم روشنایی عقب | چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز |
سنسورهای پیش فعال | برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران |
سیستم های کمک رانندگی | سیستم هشدار دهنده موانع عقب ، سیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت ( Speed Limiter ) |
رنو فلوئنس
رنو فلوئنس یک سدان کامپکت فرانسوی است که در سال 2009 معرفی شد و در سال 2012 فیسلیفت شد. البته همین مدل فیسلیفت هم در سال 2015 یک بهروزرسانی را دریافت کرد و تغییراتی در چهره آن رخ داد. ازجمله در چراغها و جلوپنجره.
حضور در ایران
رنو فلوئنس در بازار جهانی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد و با ورود به ایران هم به خودرو محبوبی تبدیل نشد. علت این اتفاق، علاوه بر طراحی نهچندان جذاب آن، به قیمت بالای آن بازمیگردد. در مدل قدیمی مشکلاتی داشت که رنو تصمیم به برطرف کردن این ایرادات گرفت و کیفیت سواری آن را ارتقا داد.
نمای جلو
رنو فلوئنس جدید کمی در جزئیات متفاوت از مدل قبلی است. ازجمله در چراغهای جلو و عقب و نیز نمای جلو به همراه جلوپنجره و ورودیهای هوای موجود بر روی بدنه. رینگها هم کمی تغییر کردهاند و درمجموع باید طراحی رنو فلوئنس 2016 را بهتر از مدل 2012 بدانیم.
طراحی اتاق
طراحی اتاقک رنو فلوئنس را میتوان خوب ارزیابی کرد و باوجود سادگی، بهتر از نمای بیرونی جلوه میکند. یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا در مرکز داشبورد قرارگرفته. کنسول وسط از بخشهای مجزایی تشکیلشده و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه و ورودیهای هوا کاملاً جدا از یکدیگر به نظر میرسند. صندلیهای موجود در رنو فلوئنس مدل قدیمی چندان راحت نبود ولی در مدل 2016 این نقطهضعف را تا حدودی پوشش داد و کیفیت سواری فلوئنس کمی بهتر شد.
موتور
رنو فلوئنس در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه میشود. مدل در نظر گرفتهشده برای بازار ایران از یک موتور 2.0 لیتری سیلندر بهره میبرد که قادر است 143 اسب بخار قدرت و 195 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این قدرت بهوسیله جعبهدنده 6 سرعتِ دستی و یا خودکار CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. رنو فلوئنس خودرو چندان سریعی نیست و نباید انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت اما برای یک خانواده و برای استفاده در مسیرهای شهری و جادهای خودرو راحت و مناسبی است.
تجهیزات رفاهی
رنو فلوئنس ازنظر آپشنها و تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد. ازجمله آپشنهای در نظر گرفتهشده برای آن میتوانیم به 6 کیسه هوا، تهویه مطبوع خودکار، دوربین دندهعقب، گرمکن صندلیهای جلو، چراغهای جلو هالوژنی، سانروف و کروز کنترل اشارهکنیم.
قیمت
رنو فلوئنس در حال حاضر باقیمت 140 تا 190 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. فلوئنس بههیچوجه بازار دستدوم خوبی ندارد و بهسختی به فروش میرسد. بهعلاوه اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه نمیشود. اگر قصد خرید خودرویی در این بازه قیمتی و این کلاس دارید، میتوانید به سراغ کیا سراتو، مزدا 3 و هیوندای النترا بروید.