تویوتا اف جی کروز
مشخصات فنی تویوتا اف جی کروزر
کشور تولید کننده | ژاپن |
نام خودرو | تویوتا اف جی کروزر |
کلاس بدنه | شاسی بلند |
کلاس اتومبیل | J Segment |
وزن | 1946 – 1948 کیلو گرم |
تعداد فضای سرنشینان | 2+2 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 265/70 R 17 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 265/70 R 17 |
حجم موتور | 3956 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 6 |
تعداد سوپاپ ها | 24 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خورجینی V شکل |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری تزریق مستقیم |
ظرفیت باک | 72 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 268 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 380 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 67 اسب بخار به لیتر |
نوع جعبه دنده | اتوماتیک |
تعداد دنده (جلو) | 5 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو چهار چرخ محرک |
نوع سیستم ترمز | دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی خنک شونده |
نوع سیستم تعلیق | مستقل |
تعلیق جلو | جناقی دوبل |
تعلیق عقب | نیمه مستقل |
کمک فنرهای جلو | هیدرولیکی |
کمک فنرهای عقب | هیدرولیکی |
نوع سیستم فرمان | قدرت کمکی هیدرولیکی و سیستم حساس به سرعت |
حداکثر سرعت | 180 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 8 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 14.9 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 9.3 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 11.4 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | 7 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر |
سیستم های پایداری و کمک راننده | ABS , EBD , BA , VSC , TRC ، به همراه سیستم ضد لغزش در هنگام شتاب گیری و یا دور زدن بر روی سطوح لغزنده |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت همراه با آژیر ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید ، دارای صفحه محافظ باک خودرو ، لاستیک زاپاس بر روی درب عقب همراه با قفل و کاور فایبر گلاس ، قطع کن دیفرانسیل اتوماتیک به همراه قفل دیفرانسیل |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | قدرت کمکی هیدرولیکی و سیستم حساس به سرعت |
نوع غربیلک | 3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی و برشهای نقره ای |
سیستمهای تهویه مطبوع | دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی ، کانالهای تهویه هوا بر روی کنسول میانی ، دارای سیستم خروجی گرمکن مجزا |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر 6 تایی ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable و 9 بلندگو |
سیستمهای مولتی مدیا | دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده ، بلوتوث ، دارای پنل میانی چند منظوره شامل : قطب نما ، شیب سنج و دما سنج |
سیستم صندلیهای جلو | دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش پارچه ای ضد آب ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی در 8 جهت |
سیستم صندلیهای عقب | دارای روکش پارچه ای ضد آب ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی |
سیستم آیینه ها | تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، آیینه وسط با قابلیت الکترو کرومیک و منیتور LCD |
سیستم شیشه ها | تنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار |
سیستم های سقف | سقف سفید رنگ |
سیستم روشنایی جلو | دارای مه شکن |
سیستم روشنایی عقب | چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن |
سنسورهای پیش فعال | مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها |
سیستم های کمک رانندگی | مجهز به سنسور پارک ، سیستم کروز کنترل ، دارای ئوربین دید عقب |
تویوتا اف جی کروزر
اف جی کروزر غول بی شاخ و دم سلطان بلامنازع خارج جاده است. نکته اینجاست که با مصرف سوخت بالا و طراحی خاص FJ این خودرو مناسب استفاده بهعنوان خودروی شهری نیست و آن را برای کسانی که عاشق سفرهای خارج از شهر هستند توصیه میکنیم.
تنها یک نسل
اگر اهل طبیعت، سفر، آفرود و دیگر تفریحهای اینچنین هستید قطعاً با این خودرو آشنایی دارید. تویوتا اف جی کروزر تنها در یک نسل تولید شد و شاهد حضور این ماشین در بازار حدفاصل سالهای 2006 تا 2014 بودیم. طراحی حجیم و قدرتمندی دارد که به شما اعتمادبهنفس بالایی میدهد این طراحی خوب ماشین به لطف آقای جین ون کیم میسر شده است.
شخصیت جذاب و تنومند تویوتا
تویوتا اف جی کروزر در میان ماشینهای SUV رایج در بازار از طراحی متفاوتی بهره میبرد و شخصیت جذاب و تنومند خاص خودش را به نمایش میگذارد. در طراحی اتاقک تویوتا همیشه در داخل ماشینهایش کاربردی بودن را بر همهچیز مقدم دانسته و هم به همین صورت است و در داخل ماشین شما احساس راحتی خوبی میکنید. در ساخت ادوات و تجهیزات متریال خوب و بادوام بالایی بهکاربرده است و مانند همیشه کوچکترین ایرادی در کیفیت ساخت و مونتاژ این ماشین وجود ندارد.
دلچسب نبودن در ایران
تویوتا اف جی کروز با توجه به قیمت، کلاس و کاربردش در بازارهای جهانی از این نظر که ماشین ساده و کم آپشنی است موردقبول است اما در ایران چون قیمت نسبتاً بالایی برایش تعیینشده بود این مسئله کمبود آپشن بیشتر به چشم میآمد و چندان برای خریداران مورد دلچسبی نبود. تویوتا اف جی کروز به لطف موتور شش سیلندر چابک، پراشتها و قدرتمند که با گیربکس خوبی کوپل شده است و سیستم انتقال قدرت توانمند در همه شرایط و مسیرها شمارا با خیال راحت به ادامه مسیر دعوت میکند.
قابلیت های آفرود
بیش از هر چیزی که برای تویوتا اف جی کروزر تابهحال تعریف کردیم قابلیتهای آفرود این ماشین است که زبان زد مردم است و شهرت بسیار خوبی برای تویوتا اف جی کروز به وجود آورده است و در میان ماشینهای suv یکی از برترین آفرودها تویوتا اف جی کروز است.