کیا کادنزا
مشخصات فنی کیا کادنزا
کشور تولید کننده | کره جنوبی |
نام خودرو | کیا کادنزا |
کلاس بدنه | سدان |
کلاس اتومبیل | E Segment |
وزن | 1575 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 5 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 225/55 R 17 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 225/55 R 17 |
حجم موتور | 3470 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 6 |
تعداد سوپاپ ها | 24 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خورجینی V شکل |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری تزریق مستقیم |
ظرفیت باک | 70 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 290 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 345 نیوتون متر در 5000 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 82.8 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | اتوماتیک تیپ ترونیک |
تعداد دنده (جلو) | 6 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع سیستم تعلیق | مستقل برای هر چرخ |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | اتصال چندگانه ( مولتی لینک ) |
کمک فنرهای جلو | کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع |
کمک فنرهای عقب | کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع |
نوع سیستم فرمان | قدرت کمکی هیدرولیکی |
حداکثر سرعت | 230 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 7 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 11.9 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 8 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 9.4 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | 10 عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای |
سیستم های پایداری و کمک راننده | EBD , HAC , TCS , ABS , ESP |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم استارت بدون کلید |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | قدرت کمکی هیدرولیکی ، حساس به سرعت ، تلسکوپی با تنظیم دستی |
نوع غربیلک | دارای گرمکن فرمان ، دارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی |
سیستمهای تهویه مطبوع | کنترل اتوماتیک |
سیستم صوتی و تصویری | دارای سیستم صوتی حرفه ای و جدید Infinity با چنجر 6تایی و قابلیت MP3/USB/iPod Cable/AUX |
سیستم صندلیهای جلو | تنظیم برقی به همراه گرمکن صندلیهای جلو ، روکش چرمی ، پشت سری های فعال هنگام تصادف ، دارای سیستم حافظه برای یکپارچه کردن تنظیمات صندلی و آینه ها |
سیستم صندلیهای عقب | دارای سیستم تا شوندگی ، دارای سیستم پشت سری های فعال |
سیستم آیینه ها | تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن ، سیستم جمع شوندگی آینه ها ، آینه الکتروکرومیک |
سیستم شیشه ها | شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر ٍ سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو ، دارای سیستم پرده برقی عقب |
سیستم های سقف | دارای سانروف |
سیستم روشنایی جلو | دارای مه شکن جلو ، تنظیم اتوماتیک نور چراغها |
سیستم روشنایی عقب | دارای مه شکن |
سنسورهای پیش فعال | سنسور پارک خودرو برای جلو و عقب خودرو ، سنسور باران به همراه کنترل کننده سرعت برف پاکن ها |
سیستم های کمک رانندگی | سیستم نگه دارنه خودرو در سر بالایی ها HAC ، دوربین عقب به همراه نمایشگر داخل آینه ، نشانگر میزان باد چرخها |
کیا کادنزا
نسل دوم خودروی کیا کادنزا 2017 بهتازگی پا به بازار ایالاتمتحده گذاشته است که طبق گفتهٔ خودروسازی کیا این خودرو فرمان پذیری بهتر، آسایشی بیشتر و کیفیتی بالاتر خواهد داشت. کادنزای تازهوارد بر پایهٔ شاسی سبکتر و طراحی جدیدی ساختهشده که استحکام آن را نسبت به مدل کنونی بیش از 35 درصد بیشتر کرده است. این مورد نهتنها هندلینگ خودروی جدید را بهبود داده بلکه کمک کرده تا امتیاز بهتری را از بخش NVH کسب کند.
پیشرفت عالی
کرهایها در سالهای اخیر آنقدر پیشرفت کردهاند که همه به آن اذعان دارند. کمپانی کیا در سال 1994 و از زمانی که به خاک آمریکا وارد شد، آهسته و پیوسته پلههای ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و در حال حاضر به همه نشان داده که تا چه اندازه میتوان در عرض 22 سال پیشرفت کرد.
جایگزینی برای اپیروس
سواری کیا کادنزا یا K7، صندوقدار فول سایزی است که در سال 2010 جایگزین اوپیروس شد و تاکنون در دو نسل بازطراحی و تولیدشده است. طراحی این خودرو که توسط طراح معروف، پیتر شرایر انجامشده، چنان سنجیده و دقیق بوده است که هیچ شباهتی با یک خودروی شرقی ندارد. البته از سال ۲۰۱۳ به بعد است که کادنزا در بازارهای مهم جهان مانند ایالاتمتحده عرضهشده است.
سازندگان کیا هنوز اطلاعات ساختیافتهای در مورد پیشرانههای کوچکتر و کممصرفتر برای این خودرو ارائه نکردهاند. با مجهز کردن این سدان زیبا به پیشرانههای کوچکتر، راه برای ورود آن به بازارهای بیشتر اعم از ایران نیز بازشده است.
موتور
این خودرو با قلب تپندهٔ آهنین و پیشرانهٔ بنزینی 6 سیلندر 3.3 لیتری اصلاحشدهای حرکت میکند که قدرت 290 اسب بخاری و گشتاور 343 نیوتون متری دارد. کیا با مجهز کردن این محصول به گیربکس 8 سرعتِ اتوماتیک میخواهد تجربهٔ رانندگی درگیر کننده تری را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. کمپانی کیا در مدل جدید کادنزا از جعبهدندهٔ ۸ سرعتِٔ تازهای استفاده کرده که هدف اصلی آن بهینهسازی مصرف سوخت است. کادنزا اولین خودروی دیفرانسیل جلو و ۸ سرعتِ در جهان است که توسط کیا طراحیشده و انتظار میرود بهزودی دیگر خودروسازها نیز چنین ترکیبی را در خودروهای خود به کار ببرند.
متوقف کننده های ریباند هیدرولیک
کادنزا با شاسی جدید و جذبکنندههای شوک تطبیقپذیری که کیا آنها را “متوقف کنندههای ریباند هیدرولیک” نامگذاری کرده، تکمیلشده است و این سیستم سواری نرمتری را در سطوح ناهموار ارائه میدهد. خودرو با رینگهای 18 اینچی استاندارد عرضه میشود و البته میتوان رینگهای 19 اینچی با لاستیکهای 245/40 میشلین را نیز برای آن سفارش داد.
البته شباهت زیادی هم در طراحی بدنهٔ کادنزای جدید نسب به خودروی معرفیشده در نمایشگاه کره جنوبی در آبان ماه سال گذشته وجود دارد که با جذابیت بالایی همراه است. این خودرو تحت تأثیر رقبای اروپایی خود، با بدنهٔ خاصی طراحیشده و کابین آن نیز همانند گذشته بسیار جادار است. کیا برای اینکه حال و هوای اسپرت تری به این مدل بدهد استفاده از چوب در کابین کادنزای ۲۰۱۷ را کاهش داده است.
امکانات رفاهی کیا کادنزا 2017:
- شارژ بیسیم موبایل
- بروزترین اطلاعات سرگرمی
- مناسب برای سیستم اندروید و اپل
- مانیتور 8 اینچی تمام لمسی
- مجهز به 12 اسپیکر
- سیستم ترمز خودکار اضطراری
- سانروف پانوراما
- فضای داخل کابین مناسب
- صندلیهای چرمی و راحت
سدانی بزرگتر از اپتیما
اگر میخواهید سدانی بزرگتر از اپتیما از خودروسازی کیا داشته باشید، کیا کادنزا برای شما طراحیشده است. هدف کیا از تولید این اتومبیل، مبارزه با شورولت ایمپالا، تویوتا آوالون، کرایسلر 300 و لکسوس ES 350 بوده است. طراحی ظاهری این خودرو بسیار زیبا و قابلقبول است. داخل کابین فضای بسیار زیادی وجود دارد و در این شرایط سرنشینان هیچ کمبودی را احساس نمیکنند. صندوقعقب این سدان نیز فضای بزرگی دارد و میتوان گفت که کیا کاملاً سخاوتمندانه عمل کرده است.
نسل دوم
نسل دوم این سدان لوکس از سواری نرم و سطح بالایی برخوردار است. صدای محیط بیرون اصلاً به داخل کابین نفوذ نکرده و آرامش محض در داخل برقرار است.
عملکرد خوب در دور موتور بالا
خودرو به پدال گاز واکنش خوب و مناسبی نشان میدهد. هرچند شتابگیری قدرتمند و سریع در دور موتور بالا اتفاق میافتد. در دورهای پایین کشش خودرو چندان خوب نیست و کمی سنگین حرکت میکند. با گذر دور موتور از 5 هزار دور در دقیقه، کادنزا عملکرد فوقالعاده خود را نشان میدهد.