هیوندای آزرا
مشخصات فنی هیوندای آزرا
کشور تولید کننده | کره جنوبی |
نام خودرو | هیوندای آزرا |
کلاس بدنه | سدان |
کلاس اتومبیل | D segment |
وزن | 1590 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 5 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 245/40 R 19 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 245/40 R 19 |
حجم موتور | 2359 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتور با سیستم پاشش سوخت مستقیم GDI |
ظرفیت باک | 70 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 241 نیوتن در 4000 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 78.33 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | اتوماتیک تیپ ترونیک |
تعداد دنده (جلو) | 6 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع سیستم ترمز | دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی با پره های خنک شونده |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | اتصال چندگانه ( مولتی لینک ) |
نوع سیستم فرمان | فرمان برقی MDPS |
حداکثر سرعت | 213 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 9.7 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 11.5 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 6.5 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 8.3 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 6 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | 9 عدد، راننده و سرنشین، جانبی سرنشینان جلو و عقب، پرده ای، زانوی راننده |
سیستم های پایداری و کمک راننده | سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC / سیستم مدیریت پایداری خودرو VSM / سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر / دارای قفل مرکزی / سیستم ورود و خروج بدون کلید با سوییچ کارتی هوشمند و استارت دکمه ای |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر / دارای قفل مرکزی / سیستم ورود و خروج بدون کلید با سوییچ کارتی هوشمند و استارت دکمه ای |
نوع غربیلک | غربیلک فرمان 4 شاخه با روکش چرمی و تنظیم دستی تلسکوپی فرمان در 4 جهت / دارای کلید های کنترل مولتی مدیا و کامپیوتر سفری روی فرمان / دارای گرمکن فرمان |
سیستمهای تهویه مطبوع | سيستم تهويه مطبوع دوگانه براي سرنشينان جلو به همراه سیستم يونيزاسیون هواي ورودي / دارای دریچه تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان عقب |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم صوتی حرفه ای اینفینیتی با ساب ووفر و آمپلی فایر / قابلیت پخش CD, USB, AUX و بلوتوث |
سیستمهای مولتی مدیا | دارای مانیتور لمسی 8 اینچی با پشتیبانی از Apple Play و Android Auto / صفحه نمایش رنگی 4.2 اینچی صفحه کیلومتر |
سیستم صندلیهای جلو | دارای روکش چرمی، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو / صندلی راننده و سرنشین دارای تنظیم برقی و با قابلیت تنظیم گودی کمر / صندلی راننده دارای تنظیم برقی طول نشیمنگاه / دارای حافظه صندلی راننده / دارای چراغ مطالعه راننده و سرنشین |
سیستم صندلیهای عقب | دارای روکش چرمی و چراغ مطالعه سرنشینان عقب / دارای سیستم گرمکن صندلی های عقب / دارای دریچه دسترسی به صندوق عقب از کابین / درب های عقب دارای پرده دستی و شیشه عقب دارای پرده برقی |
سیستم آیینه ها | آینه های جانبی برقی دارای گرمکن و قابلیت تاشوی برقی اتوماتیک / دارای چراغ خوشامد گویی / آینه وسط الکتروکرومیک |
سیستم شیشه ها | آینه های جانبی برقی دارای گرمکن و قابلیت تاشوی برقی اتوماتیک / دارای چراغ خوشامد گویی / آینه وسط الکتروکرومیک |
سیستم های سقف | دارای سقف پانوراما / روکش جیر سقف و ستون ها |
سیستم روشنایی جلو | چراغ های LED با چراغ روشنایی روز (DayLight) / سیستم هوشمند مشایعت تا درب منزل / سنسور نور |
سیستم روشنایی عقب | چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن |
سنسورهای پیش فعال | سیستم هشدار فشار باد تایرها TPMS / سیستم هشدار هنگام ترمز ESS |
سیستم های کمک رانندگی | ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد / کروز کنترل هوشمند / سنسور های پارک جلو و عقب / دوربین 360 درجه / سیستم درب صندوق عقب هوشمند / دارای قابلیت انتخاب نوع رانندگی (DriveMode) |
هیوندای آزرا
شرکت هیوندای در سال ۱۹۴۷ و اوج بحران اقتصادی مربوط به جنگ جهانی دوم شکل گرفت؛ اما امروزه ارزش تجاری بالاتری نسبت به آئودی، نیسان و پورشه دارد. دپارتمان خودروسازی هیوندای، در سال ۱۹۶۷ شروع به فعالیت کرد و امروزه با جایگاه سی و نهم جهان در فهرست مهمترین برندهای دنیا، تقریباً ارزشی برابر با فورد آمریکا کسب کرده است.
درحالیکه فورد با قدمت ۱۱۵ سال، یکی از قدیمیترین خودروسازان صنعتی دنیا محسوب میشود. با این اوصاف، طبیعی است که در هر کلاس خودرویی، ازجمله لوکس و نیمه لوکس؛ محصولی ساخت هیوندای در بازار جهانی حضورداشته باشد.
نسل اول و دوم هیوندای آزرا
نسل اول و دوم هیوندای گرانجور، بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۸ بر اساس مدل دبونیر (Debonair) محصول میتسوبیشی ساخته شدند. این محصولات، بازار داخلی کشور کره را هدف قرار داده بودند و از قطعات فنی ساخت میتسوبیشی استفاده میکردند. در آستانهٔ قرن بیست و یکم و خیز هیوندای برای فتح بازارهای خارجی، نسل سوم گرانجور با تکیهبر تجهیزات ساخت کره، معرفی شد.
تغییر نام
در آن زمان، با توجه به سیاستهای بازاریابی و تلفظ نسبتاً مشکل واژهٔ گرانجور برای غربیها، نام این خودرو در بازار امریکا و بسیاری دیگر کشورها، به آزرا تغییر پیدا کرد. سال ۲۰۰۵، نقطهٔ عطف فروش گرانجور / آزرا در بازار جهانی بود و این خودرو با نسل چهارم، علاوه بر شرق آسیا، در خاورمیانه و امریکای شمالی نیز با استقبال روبرو شد. بیشترین فروش در تاریخ ۳۰ سالهٔ تولید هیوندای آزرا، مربوط به نسل چهارم موسوم به سری TG در سال ۲۰۰۶ است که به تیراژ ۲۷ هزار دستگاه رسید و در ایران هم، دارای محبوبیت بود.
موفقیت با نسل پنجم
موفقیت آزرا، با معرفی نسل پنجم در سال ۲۰۱۲، ادامه نداشت. درحالیکه نسل چهارم، ازنظر فنی و ایمنی؛ نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و امتیاز بالایی از آزمونهای کشورهای مختلف گرفت، مقلوب رقبای سنتی این کلاس بدنه، مثل نیسان ماکسیما و تویوتا آوالون شد. مصرف سوخت بالا و سبک طراحی شرقی، مانع از فروش مطلوب آزرا در بازارهای خارج از خانه بود.
نسل ششم
این شرایط، باعث شد تا نسل ششم آزرا، کاملاً متفاوت از مدل قبلی در سال ۲۰۱۶ رونمایی شود. برخلاف سالهای قبل، هیوندای علاقهای به عرضهٔ جهانی این خودرو نشان نداد و این محصول را بانام گرانجور، در شرق آسیا، بازار داخلی و کشورهای جهان سوم، نگه داشت. با این اوصاف، غول خودروسازی کره، ترجیح میدهد تا با برند لوکس و تازه تأسیس جنسیس، در کشورهای جهان اول، مثل امریکا حضورداشته باشد.
در نگاه اول
در نگاه اول به جدیدترین مدل آزرا، بدون شک هیوندای سوناتا ۲۰۱۷ تداعی میشود. هرچند که اشتراک پلتفرم در سوناتا و آزرا، باعث مشابهتهایی در فرم بدنهٔ آنها شده است، اما نسل جدید آزرا، بیش از هر زمان دیگر به برادر کوچکتر و البته پرفروشتر، شباهت دارد. از سویی دیگر، عدم عرضهٔ آزرای جدید در بازارهای غربی باعث شده است تا هیوندای با خیال راحت، از سدان محبوب سوناتا، الگوبرداری کند.
نمای روبرو
نمای روبروی گرانجور با چراغهای نسبتاً بزرگ، کمعرض و دوگانه ارائه میشود. نوار LED روشنایی روز، باحالتی دایرهای شکل و شدیداً مشابه نمونههای دیدهشده در محصولات بیامو؛ زیر هالوژنهای اصلی هستند. فرم کلی چراغها، کمی اسپرت و درمجموع، کم هیجان به نظر میرسد. در مقایسه با نسلهای قبل، طراحان هیوندای تلاش کردهاند تا از حس یک سدان لوکس به سمت خودرویی جوانپسند تر، حرکت کنند. این موضوع، با حجم دهی سپر و تورفتگی آشکار در جایگاه چراغهای اصلی، تقویت میشود.
جلو پنجره
طبق معمول در محصولات این روزهای بزرگترین خودروساز کره، جلوپنجرهٔ ذوزنقهای شکل و ۶ ضلعی، در نمای روبروی گرانجور هم دیده میشود و حجم زیادی از دید بیننده را اشغال میکند. این بخش، با خطوط افقی و موازی تا نزدیک لبهٔ سپر و سطح زمین ادامه دارد، ضمن اینکه جایگاه پلاک هم، بهجای سپر، روی جلوپنجره خواهد بود. از دیگر موارد مربوط به این نما که عجیب به نظر میرسد، میتوان به سایز نسبتاً بزرگ لوگوی هیوندای اشاره کرد که شدیداً توی ذوق میزند. از سویی دیگر نباید فراموش کرد که حجم دهی بسیار خوبی در سپر وجود دارد. مهشکنهای مدرن LED و مجاری هدایتکنندهٔ هوا هم، چشمنواز به نظر میرسند.
نمای جانبی
از نمای جانبی، شباهت گرانجور به محصولات بیامو بیشتر دیده میشود. ارتفاع پایین سقف، همراه با کشیدگی بدنه باعث میشود تا حالت اسپرت و آئرودینامیک خودرو تقویت شود. این محصول با ضریب درگ ۰.۲۷۶ طراحیشده است که یکی از بهترین نمونهها در کلاس سدانهای فولسایز بهحساب میآید. رینگ ۱۹ اینچ با طرحهای متنوع، در کنار فریم فلزی و براق پنجرهها، ویژگیهای لوکس گرانجور را افزایش میدهند، ضمن اینکه در آینهبغلها هم، از پایهٔ ارزشمند فلزی استفادهشده است.
خطوط بدنه
خطوط روی بدنه، پرتعداد و کمی شلوغ به نظر میرسند. علاوه برخطهای حجم دهندهٔ سپرها و چراغهای اصلی در طرفین خودرو، سه خط دیگر نیز وجود دارند که تمرکز آنها، بر درهای ورودی به کابین است. از انتهای چراغ جلو تا اواسط در عقب، خط عمیقی وجود دارد که موازی بافریم پنجره دیده میشود. خطی دیگر نیز از چراغ عقب تا بالای دستگیره، روی در عقب کشیده شده است که چندان ضروری و جذاب به نظر نمیرسد. نزدیک رکاب و پایین درها هم، شاهد بدنهای زاویهدار هستیم که سعی در هماهنگ کردن این بخش با حجم دهی روی سپر عقب دارد.
نمای پشت
در نمای پشت آزرا، تا حدودی میتوان ردپای پیتر شرایر و مهمترین طرح این روزهای او، کیا استینگر را مشاهده کرد. البته، نسلهای قبلی آزرا هم دارای چراغهای پیوسته در عقب بودند. از این زاویه، با محصولی کاملاً اسپرت روبرو هستیم که چندان لوکس به نظر نمیرسد، اما در عوض؛ جوانپسند و مناسب رانندگی پرشتاب است. این شرایط، با حجم دهی اغراقآمیز سپر و خروجی اگزوزهای باریک فلزی، تقویت میشود.
فرم بدنه پیرامون چراغهای اصلی عقب، بیضیشکل طراحیشده است تا باعث پیوستگی درپوش صندوق و سپر باشد. نام سازنده (Hyundai) در پشت خودرو دیده نمیشود، اما لوگوی برند همراه بانام مدل (AZERA)، در مرکز هستند. از نکات جالب در طراحی عقب این خودرو، میتوان به سپر بزرگ آزرا اشاره کرد که علاوه بر پهنای زیاد از زیر چراغ اصلی تا خروجی اگزوز، دارای مکان مناسب برای پلاک است.
نمره خوب طراحی
درمجموع میتوان نمرهٔ خوبی به طراحی بدنهٔ جدیدترین مدل هیوندای آزرا داد، اما این سدان نیمه لوکس، جذابیت نسلهای قبلی را به همراه ندارد وبرتری خاصی نسبت به رقبا در بازار جهانی، ایجاد نمیکند. شاید بدنهٔ آزرا کوچکتر از مدل قبلی به نظر رسد و در عکسها، محصولی نزدیک به سوناتا باشد، اما با طول بدنهٔ ۴.۹۳۰ متر، همراه با عرض ۱.۸۶۵ متر و طول محور ۲.۸۴۵ متر، کمی بزرگتر از مدل قبلی گرانجور است.
طراحی داخلی
ورود به کابین آزرا، از چند جهت دارای نکات مثبت است. از یکسو، با محیطی شلوغ و گیجکننده همراه نیست و از سویی دیگر، با طراحی خاص داشبورد برای جایگاه نمایشگر، حس یک خودروی مدرن و آیندهنگر را به سرنشینان میدهد.
طبق معمول، اولین قسمتی که چشم را به سمت خود میکشد، فضای مرکزی کابین و ادوات مقابل دستهدنده است. طراحان هیوندای، تأکید زیادی بر عریض جلوه دادن اجزای مختلف داشتهاند و با این هدف، شاهد کشیدگی در مجرای تهویه مطبوع و چیدمان کلیدهای کنترلی هستیم. هماهنگ و تا حدودی متقارن با طراحی این بخش از داشبورد، جایگاه مخصوص نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد که با انحنایی چشمنواز همراه یک ساعت عقربهای، ارائه میشود.
کیفیت داشبورد
مواد مصرفی در داشبورد، کاملاً راضیکننده هستند. پلاستیک مرغوب در بخش بالایی بهکاررفته است، اما قسمت میانی دارای چرم و پوشش نرم، مشابه صندلیها است. در فریم نمایشگر، مواد صنعتی طرح چوب بارنگ خاکستری تیره وجود دارند، اما میتوان از زیبایی چوب واقعی در نزدیکی دستگیرههای داخل درها، لذت برد. تمامی نسخههای آزرا، دارای چرم ناپا در صندلیها، پوشش داخل در و بخش میانی داشبورد هستند، ضمن اینکه با نوار فلزی و نقرهایرنگ تزئین شدهاند.
فضای داخلی
فضای داخلی خودرو، بسیار جادار و راحت است. خصوصاً برای سرنشینان عقب، فاصلهٔ بسیار خوبی بین زانوها و صندلیهای جلو وجود دارد. افراد بلندقد هم، فضای مناسبی در بالای سردارند. گنجایش صندوقعقب، ۴۴۶ لیتر است که کافی به نظر میرسد، اما برای خودرویی در این سایز بدنه و قیمت، فراتر از انتظار نیست.
سه نوع موتور
آزرا در نسل جدید، از سه نوع پیشرانهٔ ۲.۴، ۳ و ۳.۵ لیتر استفاده میکند که طبیعتاً، نسخهٔ ۲.۴ لیتری در ایران، فروخته خواهد شد. این محصول، در همهٔ مدلهای بازار جهانی، دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو است.
مدل 2.4
ارزانترین نمونهٔ آزرا، مجهز به پیشرانهٔ ۴ سیلندر و ۲۳۶۰ سیسی خواهد بود که نسخهٔ تتا (Theta) نام دارد. این محصول، قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتنتر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم میکند. وزن آزرا با چنین پیشرانهای، ۱۵۵۶ کیلوگرم است و میتواند در زمان ۱۰ ثانیه (با بنزین استاندارد جهانی) بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت آزرا ۲.۴ لیتر با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعتِ، ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. این خودرو در ترافیک شهری، حداکثر مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت و با سرعت ثابت در بزرگراه، ۶.۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف خواهد کرد.
مدل 3
آزرا با پیشرانهٔ ۶ سیلندر ۳ لیتری، ۲ نسخهٔ مجهز به گیربکسهای اتوماتیک ۶ سرعتِ و ۸ سرعتِ دارد. این نمونه لامبدا (Lambda 3.0) نام دارد و با جعبهدندهٔ خودکار ۶ سرعتِ، قدرت ۲۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۹۰ نیوتنتر در اختیار میگذارد. چنین محصولی، در زمان ۸.۵ ثانیه بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت، همراه با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. مدل مجهز به گیربکس ۸ سرعتِ، قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتنتر دارد، ضمن اینکه با شتابگیری مشابه نسخهٔ ۶ سرعتِ، میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
مدل 3.5
قدرتمندترین و البته گرانترین نمونهٔ آزرا در بازار جهانی، دارای پیشرانهٔ ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری است که قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۵ نیوتنتر دارد. این محصول، با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعتِ، ظرف ۷.۵ ثانیه بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت آیت مدل آزرا (3.5 Lambda)، نزدیک به ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
حضور در ایران
نمونهٔ وارداتی آزرا، هرچند که دارای قدرتمندترین پیشرانه نیست، اما با امکاناتی نزدیک به نسخهٔ فول آپشن عرضه میشود. در نمای ظاهری این محصول، رینگهای ۱۹ اینچ با لاستیکهای ۲۴۵/۶۰ ساخت میشلن دیده میشوند، درحالیکه نمونههایی با رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچ هم در بازار جهانی، وجود دارند.
۹ رنگ برای بدنهٔ آزرا قابل سفارش است که شامل سفید، نقرهای، بژ (طلایی)، نوکمدادی روشن، خاکستری تیره، سیاه، قرمز، آبی و قهوهای متالیک (برنزی) میشود. چراغهای جلو، عقب، روشنایی روز و مه شکن، تمام LED هستند. روی آینهبغلهای برقی جمعشونده مجهز به گرمکن داخلی هم، از فلاشر LED استفادهشده است. این خودرو، به دلیل استفاده از سقف پانورامیک، فاقد باربند خواهد بود، ضمن اینکه از آنتن کوسهای در عقب و باز شوندهٔ خودکار صندوق، استفاده میکند.
تجهیزات
در کابین آزرا، چرم مرغوب ناپا برای داشبورد، پوشش داخل در و صندلیها استفادهشده است. سه نوع، رنگبندی برای فضای داخلی قابل انتخاب است که شامل چرم سیاه با چوب تیره، چرم خاکستری با چوب تیره و چرم کرمرنگ با چوب قهوهای خواهد بود. ورود و استارت بدون کلید، سوئیچ به شکل کارت، استارت و تنظیم تهویه مطبوع از راه دور، ترمزدستی برقی (زیر پا)، سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو به همراه ورودی یونیزه کنندهٔ هوای ورودی، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب.
گرمکن ۴ صندلی و فرمان، تنظیمات برقی و حافظهدار برای صندلیهای جلو باقابلیت افزایش طول نشیمنگاه و کنترل گودی کمر، سردکننده در صندلیهای ردیف جلو، کروز کنترل هوشمند (ASCC) باقابلیت تنظیم فاصله نسبت به خودروی مقابل، کامپیوتر سفری با نمایشگر چندرنگ ۴.۲ اینچ پشت فرمان، ساعت عقربهای روی داشبورد، نمایشگر لمسی ۸ اینچ، سیستم صوتی باکیفیت از برند اینفینیتی (Infinity) همراه با آمپلیفایر و ساب ووفر، قبله نمای جهانی (Mecca Compass).
رابط کاربری
رابط کاربری اپل کار پلی و اندروید اتو، کنترل تماس صوتی از روی فرمان، ناوبری ماهوارهای، نمایش اطلاعات فنی روی شیشهٔ جلو (HUD)، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه، مهمترین آپشنهای رفاهی در کابین آزرا هستند. درگاههای مرسوم در خودروهای امروزی، شامل بلوتوث، وردی CD، USB و AUX در آزرا وجود دارند، ضمن اینکه، امکان شارژ گوشی هوشمند از طریق شارژر بیسیم داخل داشبورد یا USB، فراهمشده است.
آزمون ایمنی انجام نشد
با توجه به عدم عرضهٔ آزرا در اروپا و امریکا، آزمون تصادف جامعی از این خودرو توسط بنیاد ایمنی خودروهای اروپا (Euro NCAP) و موسسهٔ ایمنی و بیمهٔ بزرگراههای امریکا (IIHS) انجامنشده است. در عوض، میتوان به نتایج منتشرشده از آزمونهای بنیاد ایمنی خودروهای کره جنوبی (KNCAP) استناد کرد.
ایمنی
سدان لوکس هیوندای با ۵ ستارهٔ ایمنی از KNCAP معرفی میشود. این خودرو، دارای ۹ ایربگ هوشمند است که عملکرد متفاوتی در زمان باز یا بسته بودن کمربندهای ایمنی دارند.
آپشن ها
از مهمترین آپشنهای ایمنی در آزرا، باید به ترمز خودکار (AEB) اشاره کرد که نقش پررنگی در جلوگیری از برخوردها دارد. این فناوری، کاملکنندهٔ کروز کنترل هوشمند (ASCC) است تا کاهش و افزایش سرعت خودرو در محدودهٔ تعیینشده توسط راننده، بهطور خودکار و با ایمنی بالا انجام شود. سیستم تشخیص خستگی راننده (DAA)، هشدار نقاط کور (BSD)، حفظ خودرو درشیب، تنظیم خودکار روشنایی چراغهای جلو هنگام نزدیک شدن دیگر خودروها از روبرو (SHBA)، هشدار خروج از خط (LDWS)، هشدار فشار باد لاستیکها، مدیریت پایداری خودرو (ESC)، حفظ تعادل در شرایط لغزنده (VSM) و جدیدترین سیستم ترمز ضد قفل هیوندای (ABS)، در نسل جدید آزرا بهصورت استاندارد وجود دارند.