کیا سورنتو

سورنتو

مشخصات فنی کیا سورنتو

کشور تولید کنندهکره جنوبی
نام خودروکیا سورنتو جی تی لاین 2015-2020
کلاس بدنهکراس اور
کلاس اتومبیلF Segment
وزن1750 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/55R19
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/55R19
حجم موتور2359 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش مستقیم سوخت GDI
ظرفیت باک71 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)79.7 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده دارای کالیپرهای قرمز رنگ
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبچند اتصالی (Multi Link)
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانفرمان کمکی برقی
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)10.5 ثانیه
مصرف سوخت شهری12.9 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی7.5 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت9.4 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )6 عدد، راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC / مدیریت پایداری خودرو VSM / سیستم کنترل کشش TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید ( Keyless )، قفل شدن خودکار درب ها در حرکت، یاداوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی
سیستم فرمان و هدایت پذیریدارای فرمان کمکی برقی با نرمی متغیر بر اساس انتخاب نوع رانندگی DriveMode
نوع غربیلک3 شاخ، دارای روکش چرمی و کلید های کنترل کننده سیستم مولتی مدیا / دارای گرمکن
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 2 منطقه ای، دارای خروجی تهویه مجزا برای ردیف های عقب
سیستم صوتی و تصویریدارای سیستم صوتی اینفینیتی با ساب ووفر / قابلیت پخش AUX-USB-Radio-Ipodو بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیادارای مانیتور 4.3 اینچی (مانیتور بزرگ لمسی 7 اینچی در بعضی مدل ها))
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی / هر دو طرف با تنظیم برقی / حافظه صندلی راننده / دارای گرمکن و سرد کن صندلی / دارای صندلی شاگرد vip (قابلیت تنظیم توسط سرنشین عقب)
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی / قابلیت تاشدن / ردیف دوم دارای گرمکن / استاندارد نصب آسان صندلی کودک ISOFIX
سیستم آیینه هاآینه های جانبی برقی با قابلیت تاشوی برقی، آینه وسط الکتروکرومیک
سیستم شیشه هابالابر شیشه های جانبی برقی با قفل کودک، دارای شیشه های سولار و پرده دستی، شیشه عقب دارای گرمکن
سیستم های سقفدارای سقف پانوراما
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو زنون با قابلیت گردش در پیچ ها / روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها(سنسور نور) / چراغ روشنایی روز (DayLight) / دارای سیستم شسشتوی چراغ
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب LED دارای مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعالدارای سیستم نظارت باد تایر ها Tpms / رادار بین خطوط / کروز کنترل هوشمند
سیستم های کمک رانندگیدارای درایو مد(حالت اکو – نرمال- اسپرت) / ترمز پارک برقی / اتو هلد / اتوپارک / قفل دیفرانسیل / دوربین دید 360 درجه

کیا سورنتو

صادقانه باید گفت که در نگاه اول، به‌احتمال‌زیاد متوجه تغییرات مدل جدید سورنتو نخواهید شد. اما با قرار دادن مدل سال گذشته و جدید در کنار هم، تلاش گروه طراحی کیا در بهینه کردن زیبایی بدنه و اتاقک سورنتو قابل‌مشاهده است. بااین‌حال همچنان استفادهٔ فراوان از تزئینات کروم، به‌خصوص در جلوپنجره و رینگ‌ها از اولویت‌های مهم دستور کار طراحان بوده است.

نمای جلو

نمای جلوی کیا سورنتو جدید با چراغ‌های جدید و  مه‌شکن‌های LED با تزئینات کروم در تیپ SXL جذاب‌تر شده است. در نمای جانبی بیشترین تغییر را باید به رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید نسبت داد. سورنتو در نمای عقب به چراغ‌های LED، دیفیوزر جدید و همان‌طور که انتظار می‌رفت تزئینات کروم بسنده کرده است. درمجموع بازطراحی بدنهٔ سورنتو حداقل بوده است؛ اما اگر طرفدار انواع جزئیات ریزودرشت کروم باشیم، جذاب‌تر جلوه می‌کند.

فضای داخلی

اتاقک و فضای داخلی کیا سورنتو جدید نیز در بخش‌های مختلف بازطراحی شده است. فرمان و دریچه‌های هوای جدید در کنار پنل دیجیتال فرمان بهینه‌شده، بخشی از تغییرات اتاقک هستند. قرار دادن سانروف پانورامیک در کنار چرم ناپا، ترکیب رنگ‌های جدید روکش‌های صندلی و سیستم تنظیم برقی بخش میانی صندلی‌ها برای تمام سرنشینان در تیپ‌های SX و SXL اتاقک سورنتو را راحت و کاربرپسند می‌کند ولی کیفیت متریال استفاده‌شده در اتاقک در برابر تویوتا هایلندر یا سوبارو اسنت (Ascent) ناامیدکننده است.

طرح 7 سرنشینه

کیا سورنتو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها با طرح ۷ سرنشینه عرضه می‌شود؛ مدل ۲۰۱۸ سورنتو فقط در تیپ‌های LX V6، EX V6، SX و SXL به‌صورت استاندارد با ظرفیت ۷ سرنشین بود. البته باید گفت دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم کمی مشکل است و باوجود فضای پای حداکثر ۸۰.۵ سانتی‌متر، چندان هم جادار نیست.

صندلی ها

البته صندلی‌های ردیف اول و دوم کاملاً جادار و راحت است. برای درک جادار بودن صندلی‌ها، کافی است که به فضای پای ۱۱۲ سانتی‌متری در جلو و ۱۰۰ سانتی‌متری در عقب (ردیف دوم) توجه شود. درواقع کیا سورنتو فضای پای بیشتری از اصلی‌ترین رقبای خود، یعنی هوندا پایلوت (Pilot) و تویوتا هایلندر (Highlander) در اختیار سرنشینان ردیف‌های اول و دوم قرار می‌دهد. فضای بار سورنتو ۱۰۷۶ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، این حجم به ۲۰۶۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

سیستم تعلیق

باید در نظر داشت که کیا سورنتو ، اصلاً یک کراس آور اسپرت و به دنبال ثبت زمان‌های سریع در پیست نیست و در بخش رانندگی و فرمان‌پذیری اسپرت، کاملاً از رقبای خود عقب‌تر خواهد بود. سورنتو سواری راحت و آرام‌بخش را در کنار پاسخ‌دهی نسبتاً حساس فرمان ارائه می‌کند. تکان‌های بدنه در کمترین حد ممکن است و سیستم تعلیق بدون شلوغ‌کاری در کنار گیربکس ۸ سرعتِ خودکار که البته چندان هم عملکرد پرسرعتی ندارد، ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند.

سیستم تمام چرخ محرک

سیستم تمام چرخ محرک باقابلیت پیش‌بینی و تشخیص قدرت موردنیاز هر محور در مسیرهای خاکی، برفی یا حتی یخی، رانندگی را با کیا سورنتو جدید را آسان‌تر کرده است. گروه مهندسی کیا برای طرفداران طبیعت‌گردی و کاروان، ظرفیت کشش تا ۲۲۶۸ کیلوگرم را در سورنتو با پیشرانهٔ V6 و سیستم تمام چرخ محرک تدارک دیده است. سورنتو دقیقاً مناسب مصرف‌کنندگان اصلی خود، یعنی یک خانوادهٔ تقریباً پرجمعیت ساخته‌شده است.

موتور

مدل جدید کیا سورنتو پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو شارژ را از لیست پیشنهاد‌های خود خط‌زده است؛ اما همچنان پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندر V شکل ۳.۳ لیتری با قدرت‌های به ترتیب ۱۸۵ و ۲۹۰ اسب بخار، در کنار این کراس‌اور کره‌ای باقی‌مانده‌اند.

مصرف سوخت

باید در نظر داشت که پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری با مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۰.۶، ۸.۱ و ۹.۴ لیتر از پیشرانهٔ V6 و مدل سال قبل سورنتو با همین پیشرانه کم‌مصرف‌تر است. درواقع کیا سورنتو ۲۰۱۸ با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری و گیربکس ۶ سرعتِ خودکار در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۱.۲، ۸.۴ و ۹.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کرد.

گیربکس جدید

پیشرانهٔ V6 سوخت بیشتری مصرف می‌کند؛ اما به لطف وجود گیربکس جدید، کیا سورنتو جدید در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده‌های شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۲.۳، ۹ و ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در برابر مصرف مدل ۲۰۱۸ شهر، بزرگراه و ترکیبی ۱۳.۸، ۱۰.۲ و ۱۲.۳ پیشرفت قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

نمایشگر

تمام تیپ‌های کیا سورنتو جدید به‌صورت استاندارد به سیستم اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو و نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز هستند. سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا یووو (Uvo) نسخهٔ سوم قابلیت‌هایی چون سیستم رهیاب و رادیوی ماهواره‌ای را با نمایشگر ۸ اینچی لمسی (به‌صورت استاندارد در تیپ SXL) در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. از دیگر تجهیزات جدید مدل جدید کیا سورنتو که به‌صورت آپشن ارائه می‌شوند، می‌توان به پد شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی هارمن کاردون کوانتوم‌لاجیک (Harmon Kardon QuantomLogic) اشاره کرد.

سامانه های ایمنی و کمک راننده

تیپ‌های EX و گران‌تر کیا سورنتو جدید به سامانه‌های ایمنی و کمک‌راننده چون سیستم هشداردهندهٔ برخورد از روبرو، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشداردهندهٔ نقطه کور و ترافیک عقب خودرو و سیستم نظارت فضای پیرامون خودرو مجهز شده‌اند. سیستم نظارت فضای پیرامون خودرو، یکی از بهترین سامانه‌های ایمنی سورنتو است که در نگه‌داشتن خودرو در بین خطوط و حفظ فاصلهٔ مناسب با خودروی روبرو بدون هشدارهای آزاردهنده به راننده کمک می‌کند.

قیمت

قیمت رسمی مدل جدید کیا سورنتو هنوز اعلام‌نشده است؛ اما نباید انتظار رقمی پایین‌تر از ۴۵ هزار دلار، برای تیپ SXL و فول آپشن این کراس‌اور داشت. مدل ۲۰۱۸ سورنتو باقیمت پایهٔ ۲۵ هزار ۹۰۰ دلار در تیپ استاندارد L تا تیپ فول آپشن SXL و قیمت ۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار عرضه می‌شود. با در نظر گرفتن ویژگی‌های مدل جدید و استاندارد مانند صندلی‌های ردیف سوم، اتصال اپل کارپلی و گیربکس ۸ سرعتِ خودکار، احتمالاً قیمت تمام تیپ‌های کیا سورنتو جدید بالاتر خواهد رفت. همانند مدل سال قبل، سورنتو جدید در ۵ تیپ L، LX، EX، SX و SX لیمیت یا SXL عرضه خواهد شد.

پیشرفتی قابل قبول

بدون شک مدل جدید کیا سورنتو را باید پیشرفتی قابل‌قبول، هرچند اندک، برای نسل سوم این کراس‌اور کره‌ای در نظر گرفت. صندلی‌های ردیف سوم که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند، در کنار مصرف سوخت کمتر و دیگر تجهیزات و قابلیت‌های استاندارد مانند اپل کارپلی و اندروید اتو، سورنتو را به یک کراس‌اور جادار و خانوادگی ایدئال برای مشتریان این کلاس از خودروها تبدیل می‌کند. کیا سورنتو مدل جدید به دنبال انقلابی جدید در کلاس کراس‌اورهای سایز متوسط نیست؛ اما هنوز هم رقیبی سرسخت و شاید بی‌ادعا برای رقبای ژاپنی، آمریکایی و اروپایی خود محسوب می‌شود.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر