بی وای دی S7

بی وای دی S7

مشخصات فنی بی وای دی S7

کشور تولید کنندهایران
نام خودروبی وای دی اس 7 2000 توربو 2018-2020
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1750 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلوR 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقبR 18
حجم موتور2000 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)203 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)320 نیوتن متر در 4500دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)101.5 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک دو کلاچه
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ایمنی ترمز (BOS)
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبعقب ثابت با فنر پیچشی
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانسیستم فرمان هیدرولیک (HPS) با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات
حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دارای ایربگهای جانبی و پرده ای و ایربگهای SRS دو وضعیتی برای سرنشینان جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) سیستم ورود بدون کلید هوشمند ،امکان روشن کردن موتور از راه دور (Remote Engine Starter)،مجهز به قفل مرکزی با ریموت ، کمربند سرنشینان جلو و عقب مجهز به سیستم پیش کشنده (PTS) و محدود کننده میزان کشش کمربند سرنشین میانی و عقب مجهز به سیستم قفل اضطراری
سیستم فرمان و هدایت پذیریسیستم فرمان هیدرولیک (HPS) با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات
نوع غربیلکروکش چرم مصنوعی غربیلک فرمان به همراه دکمه های کنترل سیستم صوتی، بلوتوث، کروز کنترل و دوربین 360 درجه قابلیت تنظیم برقی زاویه غربیلک فرمان در ارتفاع و بصورت تلسکوپی
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی و تصویریمجهز به 9 بلندگو سیستم پخش استریو سوراند
سیستمهای مولتی مدیاسیستم پخش مولتی مدیا و سیستم رادیو دارای پورت SD+USB+AUX سیستم رهیاب صوتی نمایشگر 1/10 اینچی سیستم مولتی مدیا سیستم بلوتوث نمایشگر دور موتور کامپیوتر سفری قطب نمای LCD روی کنسول وسط ،صفحه کیلومتر تمام LCD با صفحه 1/12 اینچی TFT
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت قابلیت تنظیم پشتی صندلی راننده در 4 جهت ،گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو ، سیستم حافظه یکپارچه (برای صندلی راننده، وضعیت غربیلک فرمان و آینه های جانبی)
سیستم صندلیهای عقبمجهز به ISO Fix ،قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت 60:40 قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت کامل
سیستم آیینه هاآینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن و چراغ LED زیر آینه بازوبسته شدن اتوماتیک آینه های جانبی
سیستم شیشه هاشیشه عقب دارای گرمکن،پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره ها شیشه های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک برف پاک کن عقب
سیستم های سقفدارای سقف پانورامیک، ریل سقفی
سیستم روشنایی جلوچراغهای جلو هالوژن، مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو)، تنظیم دستی ارتفاع نور چراغهای جلو، مه شکن جلو، چراغ روشنایی روز LED
سیستم روشنایی عقبمجموعه چراغ LED عقب، مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعالسیستم نمایشگر فشار باد لاستیک TPMS، مجهز به 6 سنسور پارک ( 4 سنسورعقب و 2 سنسور جلو)،
سیستم های کمک رانندگیدوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه (Crash Camera) نمایشگر جهت بازبینی تصاویر ضبط شده دوربین ثبت وقایع بر روی آینه داخلی دید عقب،

بی وای دی S7

آنچه واضح به نظر می‌رسد، ثابت بودن پلتفرم بدنه و شاسی در خودروهای بی وای دی S7 و S6 است. شرکت سازنده، حق استفادهٔ قانونی از پلتفرم نسل دوم لکسوس RX را در اختیار دارد و از این شرایط، برای بی وای دی S7 ، بهره می‌گیرد. با این حساب، ازنظر ابعاد بدنه و اتاقک، تفاوتی بین بی وای دی S7 و S6 وجود ندارد.

نمای روبروی بی وای دی اس هفت

از نمای روبرو، با چهره‌ای شرقی مواجه هستیم که برای ایرانیان، یادآور هیوندای ورا کروز (ix۵۵) است. برخلاف S6 که حالتی سنگین و میانه‌رو شبیه به شاسی‌بلندهای آمریکایی دههٔ ۲۰۰۰ ارائه می‌کرد، مدل بی وای دی S7 در تلاش است تا اسپرت و انتقام‌جو جلوه کند.

از سویی دیگر، می‌توان به این نتیجه رسید که گروه خودروسازی بی‌وای‌دی، به داشتن یک‌زبان طراحی مستقل و اختصاصی، نزدیک شده است؛ چراکه سبک چراغ‌های اصلی و جلوپنجرهٔ بی وای دی S7 ، شباهت زیادی به مدل سدان F۳ دارد. حالت پاپیونی و براق جلوپنجره، جایگاه خوبی برای لوگوی سازنده فراهم می‌کند، ضمن اینکه با گوشه‌های تیز و شمشیر مانند، هماهنگی بسیار خوبی با چراغ‌های اسپرت خودرو دارد.

طراحی خلاقانه بی وای دی اس هفت

باکمی دقت بیشتر، متوجه می‌شویم که فضای مخفی داخل جلوپنجره با پلاستیک سیاه مشبک و حالتی دوگانه ارائه می‌شود تا در حفره‌های بالا و پایین، طرحی خلاقانه ارائه کند. خطوط مورب زیر چراغ با پهنای بسیار خوب جلوپنجره همراه شده است تا ابهت بی وای دی S7 ، افزایش یابد. خطوط بدنه نیز، کاملاً واضح، نسبتاً پرتعداد و برجسته هستند که نمودی از یک خودروی اسپرت شرقی است.

از زیر چراغ اصلی تا پایین سپر و از میانه‌های سپر تا پشت گلگیر به سمت انتهای خودرو، خطوط تیز و برجستهٔ بی وای دی S7 ، کاملاً توی چشم بیننده هستند. روی کاپوت جلو نیز، حجم دهی واضحی دیده می‌شود که حاصل خط‌های متعدد و کشیده شده در راستای چراغ‌ها تا شیشهٔ جلو هستند. این خودرو در نمای روبرو، جایگاه مناسبی برای پلاک دارد و شاید تنها نکتهٔ منفی، چراغ‌های مه شکن دایره‌ای و قدیمی باشد که در مدل‌های مدرن، به‌صورت LED ارائه می‌شوند.

نمای جانبی بی وای دی اس هفت

از نمای جانبی، تفاوت خاصی میان بی وای دی S7 و S6 وجود ندارد؛ چراکه هردوی آن‌ها از پلتفرم نسل سوم لکسوس RX (مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵) استفاده می‌کنند. رینگ‌های ۱۸ اینچ S7، لوکس‌تر از نمونهٔ ساده و ۱۷ اینچ دیده‌شده در S6 هستند. در بی وای دی S7 ، فریم براق فلزی و کروم پیرامون پنجره‌ها، به‌جای قاب سیاه‌رنگ و پلاستیکی استفاده‌شده است. ستون عقب (ستون C)، پهنای بیشتری نسبت به طرح لکسوس دارد تا نیازی به شیشهٔ خمیده و البته پرهزینه برای پشت خودرو نباشد.

نکات مثبت طراحی بی وای دی اس هفت

خطوط حجم دهنده و عمیق RX۳۵۰، در بی وای دی S7 کم‌رنگ‌تر هستند و حتی در پایین در، به‌کلی حذف‌شده‌اند. خبری از آینه‌بغل تمام فلزی همرنگ بدنه نیست و به‌جای آن از نمونه‌ای با نیمهٔ پلاستیکی سیاه استفاده‌شده است. کراس‌اور بی‌وای‌دی، از آنتن کوسه‌ای بهره می‌برد و آنتن سنتی S6 از انتهای سقف، حذف‌شده است. از نکات مثبت در طراحی نمای جانبی، می‌توان به باربند اشاره کرد که فلزی و آلومینیومی است.

نمای پشت بی وای دی اس هفت

از نمای پشت، شاهد بازطراحی کامل سپر عقب بی وای دی S7 هستیم که تفاوت زیادی با S6 دارد. از سویی دیگر، قسمت درپوش صندوق و چراغ‌های پشت خودرو، تفاوت خاصی با مدل قدیمی ندارند. یک قطعه پلاستیک قرمزرنگ، میان چراغ‌های عقب کشیده شده است که البته در نسخه‌های کامل‌تر فلزی است و در نمونهٔ استاندارد، مثل نسخهٔ عرضه‌شده در روسیه، وجود ندارد.

دو قطعهٔ براق کروم هم به نمای عقب بی وای دی S7 اضافه‌شده‌اند که در بالای چراغ‌ها و دستگیرهٔ صندوق دیده می‌شوند. در مقایسه با چراغ‌های هشدار قرمزرنگ روی سپر S6 که شبیه به شب رنگ‌های دوچرخه دیده می‌شدند، نمونه‌های بزرگ‌تر و زیباتر، استفاده‌شده است تا همراه با سپر اسپرت، ادوات فلزی در پایین و خروجی اگزوزهای دوگانه، ظاهری جذاب‌تر و لوکس‌تر از S6، فراهم شود.

پلتفرم لکسوس در بی وای دی اس هفت

درمجموع، می‌توان از ظاهر بی وای دی S7 ، خصوصاً در مقایسه با دیگر کراس‌اورهای چینی بازار ایران، رضایت داشت. این خودرو به لطف پلتفرم لکسوس RX، بزرگ‌ترین خودروی وارداتی کشور محسوب می‌شود و ابهت بیشتری در مقایسه با تیگو 7، جک S۵ و جک S7، هایما S7 و حتی هیوندای سانتافه دارد. ابعاد بی وای دی S7 با طول ۴۸۳۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۵۵ میلی‌متر و ارتفاع استاندارد سقف ۱۷۲۰ میلی‌متر ارائه می‌شود، درحالی‌که فاصله محورهای ۲۷۳۰ میلی‌متر دارد. کف خودرو با رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچ، ۱۸ سانتیمتر بالاتر از سطح جاده است.

نمای داشبورد بی وای دی اس هفت

نمای داشبورد و ترکیب ادوات آن، در بی وای دی S7 تفاوت زیادی با مدل S6 دارد. درحالی‌که مدل قبلی، نوعی تقلید و دنباله‌روی از اتاقک لکسوس RX داشت، شاهد تحولاتی در بی وای دی S7 هستیم. این خودرو، با دسته‌دنده در محل کنسول میانی و بین صندلی‌ها ارائه می‌شود و برخلاف S6، دارای دسته‌دنده زیر نمایشگر نیست.

هرچند که جایگذاری دسته‌دنده داخل داشبورد (مشابه نسل قبل لکسوس RX و بی وای دی S6)، منجر به ایجاد فضای قابل تردد، بین صندلی‌ها می‌شود و طرفدارانی دارد، اما با مخالفان بسیاری روبرو است. در نسل جدید کراس‌اورهای لکسوس و بسیاری دیگر محصولات مشابه، ازجمله بی وای دی S7 هم، شاهد دسته‌دنده در محل سنتی هستیم.

مدل هایی از بنز و آئودی

خروجی هوای دایره‌ای با طرح صلیبی وسط، در مدل‌هایی از مرسدس بنز، آئودی و کیا دیده می‌شوند. این سبک طراحی، در بی وای دی S7 هم وجود دارد؛ با این تفاوت که، یک نمایشگر کوچک رنگی به حفرهٔ میانی اضافه‌شده است تا کار با بعضی امکانات رفاهی خودرو، ساده‌تر شود. کلیدهای گزیده و کم تعداد، نکتهٔ مثبت در طراحی فضای داخلی خودرو است، ضمن اینکه با نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچ، حالتی مدرن و آینده‌نگر فراهم می‌شود. قطعات براق فلزی هم، نقش پررنگی در اتاقک بی وای دی S7 دارند و در قاب تهویه مطبوع، فرمان، دسته‌دنده، دستگیرهٔ در و نوار سراسری داشبورد، دیده می‌شوند.

نمایشگر بی وای دی اس هفت

برخلاف فضای پیرامون نمایشگر، دکمه‌های پرتعدادی روی فرمان بی وای دی S7 وجود دارند که برای استفاده از سیستم صوتی، کروز کنترل، تماس‌های تلفنی و دیگر امکانات خودرو، استفاده می‌شوند. آنچه رانندهٔ بی وای دی S7 را در پشت فرمان، هیجان‌زده می‌کند، حضور یک نمایشگر رنگی ۱۲.۱ اینچ، به‌جای عقربه‌های سنتی مربوط به‌سرعت‌سنج و دور موتور است. به‌تازگی، برندهای چینی، شاسی‌بلندهای پرچم‌دار خود را به فناوری نمایشگر دیجیتال در پنل پشت فرمان، مجهز کرده‌اند که این موضوع، برای خریدار ایرانی، تازگی خواهد داشت.

فضای داخلی بی وای دی اس هفت

بی وای دی S7 دارای نسخهٔ ۷ سرنشینِ است و به‌احتمال فراوان، با سه ردیف صندلی در ایران عرضه خواهد شد. این مدل، مسلماً راحتی بالایی برای نفرات ردیف سوم نخواهد داشت اما برای خانواده‌های پرجمعیت، راهگشا خواهد بود. با این اوصاف، چنانچه تمامی صندلی‌ها در حالت ایستاده باشند، فضای ۳۶۵ لیتر، برای صندوق بار وجود خواهد داشت که از یک سدان معمولی (مثل سمند با صندوق ۵۰۰ لیتر) کمتر است.

از سویی دیگر، با خواباندن صندلی ردیف سوم و استفاده از بی وای دی S7 به‌صورت ۵ سرنشینِ، فضای ۱۰۸۴ لیتر در اختیار سرنشینان خواهد بود که فراتر از انتظار و رضایت‌بخش است. البته، صندلی‌های ردیف دوم هم، قابل‌جمع شدن هستند تا حجم نهایی قابل‌استفاده به ۲۳۹۸ لیتر، افزایش پیدا کند.

موتور بی وای دی اس هفت

شاسی‌بلند پرچم‌دار بی‌وای‌دی در چین با ۲ پیشرانهٔ توربو شارژ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری عرضه می‌شود. این خودرو، با نسخهٔ قوی‌تر، وارد ایران خواهد شد و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل جلو خواهد داشت. بی وای دی S7 در بازار چین هم، دارای مدل ۲ دیفرانسیل نیست، اما در روسیه و بعضی کشورهای خارجی، همراه با آپشن ۴ چرخ محرک، قفل دیفرانسیل و امکانات مناسب برای تردد در مسیرهای خارج از جاده، ارائه می‌شود.

بی وای دی S7 قرار است با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو شارژ به قدرت ۲۰۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه وارد ایران شود. این مدل، نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر دارد که از ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود. گیربکس خودکار ۶ سرعتِ با کلاچ دوبل و قابلیت تیپ ترونیک، در بی وای دی S7 وارداتی، قابل‌استفاده است.

شتاب و سرعت بی وای دی اس هفت

چنین محصولی، آمار خوبی ازنظر قدرت و عملکرد پیشرانه دارد، اما به دلیل وزن نسبتاً زیاد ۱۷۵۰ کیلوگرم و تولید نهایت گشتاور از دور موتور بالای ۴۵۰۰ دور بر دقیقه، درزمانی حدود ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت بی‌وای‌دی S7 وارداتی، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت عنوان‌شده است و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

برند بی‌وای‌دی در تلاش است تا به‌عنوان یکی از برترین خودروسازان چین در بازار داخلی و جهانی، فعالیت کند. با این حساب، محصول پرچم‌دار این خودروساز، باید به فهرست نسبتاً کاملی از امکانات فنی و رفاهی، مجهز باشد. این خودرو، فعلاً بارنگ‌های سفید، سیاه و قهوه‌ای متالیک عرضه خواهد شد.

آپشن های بی وای دی اس هفت

در نمای بیرونی، رینگ‌های اسپرت و آلومینیوم ۱۸ اینچ با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر وجود دارند. چراغ‌های عقب LED و هالوژن در جلو، روشنایی روز، آینه‌بغل‌های برقی راهنما دار مجهز به گرم‌کن و جمع کنندهٔ خودکار، ریل باربند، تیغه برف‌پاک‌کن بدون مفصل، سیستم روشنایی خودکار همراه با خوش‌آمد گویی و بدرقه، مه شکن، سانروف دو حالتِ پانورامیک، گرم‌کن شیشه عقب، ورود بدون کلید با لمس دستگیره، صندوق‌عقب برقی، آنتن کوسه و اگزوزهای دوگانه با پوشش کروم، مهم‌ترین امکانات بی وای دی S7 در فضای بیرونی است.

اتاق بی وای دی اس هفت

کراس‌اور پرچم‌دار بی‌وای‌دی در اتاقک برای مدل فول، مجهز به نمایشگر لمسی ۱۰.۱ برای کنترل سیستم سرگرمی و مانیتور ۱۲.۱ اینچی برای اطلاع‌رسانی فنی به‌عنوان پنل پشت فرمان است. در نسخهٔ پایه، به‌جای نمایشگر پشت فرمان ۱۲.۱ اینچی از نمونه‌ای کوچک‌تر با یک دایره در وسط استفاده می‌شود. درگاه‌های USB، AUX و کارت SD، همراه با امکان ارتباط بلوتوث بین سیستم صوتی خودرو و گوشی‌های هوشمند وجود دارد. بی وای دی S7 مجهز به ۹ بلندگو و سیستم پخش صوت قدرتمند خواهد بود؛ ضمن اینکه از رهیاب ماهواره‌ای و امکان ارتباط تلفنی از طریق بلوتوث گوشی هوشمند، پشتیبانی می‌کند.

فناوری تصفیه آلودگی در بی وای دی اس هفت

تهویه مطبوع با فنّاوری تصفیه آلودگی‌ها و ذرات معلق داخل خودرو دارای خروجی مجزا برای صندلی‌های عقب است. روی کنسول وسط، قطب‌نما و در اتاقک عقب پورت شارژ ۱۲ ولت دیده می‌شود. صندلی راننده برقی و دارای قابلیت تنظیم در ۱۲ جهت است؛ درحالی‌که دیگر صندلی جلو هم، ۴ جهت تنظیم الکتریکی دارد. تمامی صندلی‌ها، تودری‌ها و فرمان با چرم مصنوعی ارائه می‌شوند. بی وای دی S7 مجهز به کروز کنترل و دوربین دید ۳۶۰ درجه، علاوه بر دوربین پارک است. امکان روشن کردن پیشرانه، قبل از ورود به خودرو از راه دور، دیگر آپشن رفاهی این خودرو است.

مهندسی ژاپنی

شاسی‌بلند جدید بی‌وای‌دی از پلتفرم لکسوس RX استفاده می‌کند و طبیعتاً، مهندسی این محصول ژاپنی را به ارث برده است. بی وای دی S7 بنا به ادعای شرکت واردکننده ۵ ستاره ایمنی از بنیاد آزمون تصادف خودروهای چین (C-NCAP) دارد.

ایمنی بی وای دی اس هفت

امکانات ایمنی بی وای دی S7 با ۶ کیسهٔ هوا معرفی می‌شود که شامل ۲ ایربگ اصلی و ۲ ایربگ بالاتنه برای سرنشینان جلو، همراه با ۲ ایربگ پرده‌ای سرتاسری است. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، ۴ عدد حس‌گر پارک روی سپر عقب و ۲ عدد حس‌گر جلو، صندلی‌های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز هوشمند (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) کنترل پایداری (ESP) ترمز پارک خودکار (EPB) و فناوری حفظ خودرو درشیب (HDC) مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بی وای دی S7 هستند.

این خودرو، همراه دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی با ورودی کارت حافظه (Crash Camera) ارائه می‌شود. نمایشگر کوچکی هم‌روی آینه، جهت بازبینی تصاویر ضبط‌شده وجود دارد.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر