بی وای دی S6

بی وای دی S6

مشخصات فنی بی وای دی S6

کشور تولید کنندهایران
نام خودروبی وای دی اس 6 اتوماتیک 1396-1398
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1770 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/65 R 17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/65 R 17
حجم موتور2400 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور چند نقطه ای
ظرفیت باک72 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)160 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)229 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)66.6 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک دو کلاچه
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزساخت بوش آلمان
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمک فرسون با اتصال سه مفصلی مستقل
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانهیدرولیک
حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت9.8لیتر در هر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل ABS – » سیستم ترمزهوشمند BOS – » سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر – » هشدار فعال بودن ترمز دستی – » هشداربسته نبودن کمربند سرنشینان جلو و باز بودن درب ها – » کمربند ایمنی سه نقطه ای صندلی های جلو و ع – » قابلیت تنظیم هشدار سرعت بیش از حد مجاز قب با هشدار بسته نبودن کمربند سرنشینان جلو / ورود بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلکدارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا
سیستم صوتی و تصویری صفحه نمایش چند منظوره و نمایشگر دمای بیرون و داخل – » قابلیت پخش DVD – » مسیریاب با نقشه ایران(GPS) – » مانیتور لمسی 7 اینچ – » 9 بلندگو، بلوتوث، پورت USB+AUX
سیستمهای مولتی مدیا کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان – » صفحه کیلومتر دیجیتال TFT با قابلیت تغییر رنگ ، تنظیم سرویس های دوره ای و دارای Trip Computer
سیستم صندلیهای جلوصندلی راننده برقی و قابل تنظیم در 8 حالت / روکش چرمی
سیستم صندلیهای عقبپشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب – » صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی – » صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)
سیستم آیینه هاآینه های جانبی تاشونده برقی بهمراه گرمکن – » آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور بهمراه قطب نمای الکترونیکی – » چراغ خوشامد گویی بر روی آینه های جانبی(Welcome Light) – » آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور بهمراه قطب نمای الکترونیکی
سیستم شیشه ها
سیستم های سقفسانروف دو حالته
سیستم روشنایی جلوروشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (Automatic Headlight) – » چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight) – » تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعال استارت دکمه ای
سیستم های کمک رانندگی4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و 2 عدد سنسور پارک جلو – » دارای » سیستم کروز کنترل – حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO / دوربین دید جانبی آینه سمت راست / دوربین دید عقب

بی وای دی S6

هرچند که بی وای دی S6 ، خودرویی با طراحی چینی محسوب می‌شود، با توجه به بدنهٔ عاریت گرفته‌شده از لکسوس، محصولی مستقل ارزیابی نمی‌شود. این موضوع، البته باعث خوشحالی خریدار احتمالی خواهد بود، چراکه شاسی و بدنهٔ لکسوس RX350، جذابیت‌های فراوانی ازنظر فنی و ظاهری دارد.

از سویی دیگر، با تفاوت‌های متعدد S6 و RX350 که خصوصاً در سپر و چراغ‌های جلو دیده می‌شود، محصول چینی از حالت کپی خارج‌شده است. این پلتفرم، روی لکسوس RX350 مدل ۲۰۰۸ استفاده شد، اما تا سال ۲۰۱۵ در خط تولید باقی ماند و امروزه هم، قانونا در اختیار بی‌وای‌دی قرار دارد تا برای S6 استفاده شود.

نمای روبرو بی وای دی اس 6

نمای روبروی بی وای دی S6 ، نسبتاً ساده و یادآور شاسی‌بلندهای آمریکایی در سال‌های نه‌چندان دور است. چراغ‌های تیز و مثلثی لکسوس، در بی وای دی S6 باحالتی ساده‌تر و البته محافظه‌کارانه ارائه می‌شوند. ۲ لامپ زنون در هر کاسه‌چراغ وجود دارد، ضمن اینکه نوار روشنایی روز هم در بالا، استفاده‌شده است. پهنای چراغ با جلوپنجره تناسب دارد و لبهٔ کاپوت را هم، پوشش می‌دهد.

سپر بزرگ بی وای دی S6 ، از زیر چراغ‌ها تا پایین بدنه را تشکیل می‌دهد و عملاً با ساختاری واحد، به درپوش موتور می‌رسد. جلوپنجره، کاملاً ساده طراحی‌شده است و صرفاً با قطعه‌ای فلزی همرنگ بدنه، لوگوی سازنده را در میان دارد. برخلاف RX350، پیشرانهٔ بزرگ و سیستم خنک‌کنندهٔ قدرتمندی در محصول بی‌وای‌دی دیده نمی‌شود، با این حساب، مجرای هوای باریک در جلوپنجره و سپر، کافی به نظر می‌رسد.

طراحی نامناسب سپر

شبیه به دیگر کراس‌اورهای چینی، بی وای دی S6 هم با ادوات پلاستیکی و سیاه‌رنگ در پایین سپر ارائه می‌شود، ضمن اینکه مه‌شکن‌های ارزان‌قیمت و دایره‌ای در گوشه‌های سپر وجود دارند، درحالی‌که با جایگاهی ناخوشایند و ناهماهنگ با بدنه، توی ذوق می‌زنند. از نکات عجیب در طراحی بی وای دی S6، محل نامناسب پلاک خودرو است که فضای زیادی از محل عبور هوا به سمت پیشرانه را می‌گیرد. این خودرو حجم دهی خاصی در نمای روبرو ندارد و صرفاً با خطوط کم‌رمق روی کاپوت و منحنی سپر ارائه می‌شود.

طراحی جانبی بی وای دی اس 6

از زاویهٔ جانبی، تفاوت خاصی میان بی وای دی S6 و لکسوس RX350 دیده نمی‌شود. حتی رینگ‌ها هم در نسخهٔ پایه، مشابه هستند، اما طراحان چینی برای کاهش هزینهٔ تولید، تغییراتی در بدنه اعمال کرده‌اند. فریم براق فلزی و کروم پیرامون پنجره‌ها، جای خود را به قاب سیاه‌رنگ و پلاستیکی داده است. ستون عقب (ستون C)، پهنای بیشتری نسبت به طرح لکسوس دارد تا نیازی به شیشهٔ خمیده و البته پرهزینه برای پشت خودرو نباشد. خطوط حجم دهنده و عمیق RX350، در بی وای دی S6 کم‌رنگ‌تر هستند و حتی در پایین در، به‌کلی حذف‌شده‌اند.

خبری از آینه‌بغل تمام فلزی همرنگ بدنه نیست و به‌جای آن از نمونه‌ای با نیمهٔ پلاستیکی سیاه استفاده‌شده است. کراس‌اور بی‌وای‌دی، از آنتن کوسه‌ای هم بهره نمی‌برد و آنتن سنتی در انتهای سقف دارد. از نکات مثبت در طراحی نمای جانبی، می‌توان به باربند اشاره کرد که هرچند سیاه‌رنگ و پلاستیکی است، می‌تواند در بعضی شرایط، کاربرد داشته باشد.

نمای پشت بی وای دی اس 6

با نگاه به پشت خودرو، مسلماً تحت تأثیر جثهٔ بزرگ بی وای دی S6 قرار خواهید گرفت، اما به دلیل فقدان حجم دهی روی بدنه، حس یک شاسی‌بلند مدرن، تداعی نمی‌شود. درپوش صندوق، کاملاً ساده است و جایگاه مخصوص پلاک، شبیه چاله به نظر می‌رسد. هماهنگی خاصی بین سایز چراغ‌های عقب و دیگر اجزای بدنه دیده نمی‌شود، هرچند که ظاهر قابل‌قبولی ارائه می‌کنند.

محل قرارگیری چراغ‌های ترمز روی سپر نیز، باحالتی چهارگوش، توی ذوق می‌زند و ظرافت کافی ندارد. حجم دهی سپر عقب به تقلید لکسوس RX350، برجستگی زیادی دارد، اما با حجم قابل‌توجهی از پلاستیک سیاه در قسمت پایین همراه است. از نکات مثبت در طراحی عقب بی وای دی S6 می‌توان به حضور اسپویلر بالای شیشه اشاره کرد، که طرحی کاملاً مشابه محصول لکسوس دارد.

به لطف طراحان ژاپنی

درمجموع، می‌توان به لطف طراحان ژاپنی RX350، به S6 چینی هم نمرهٔ خوبی داد. در مقایسه باسیل کراس‌اورهای چینی در بازار ایران و دنیا، محصول بی‌وای‌دی دارای جذابیت ظاهری است و با ابعاد قابل‌توجه، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. این خودرو با طول ۴۸۱۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۵۵ میلی‌متر و ارتفاع استاندارد سقف ۱۶۸۰ میلی‌متر ارائه می‌شود، درحالی‌که فاصله محورهای ۲۷۲۰ میلی‌متر دارد. کف بی وای دی S6 با رینگ‌های استاندارد ۱۷ اینچ، ۱۹ سانتیمتر بالاتر از سطح جاده است.

اتاق بی وای دی اس 6

برخلاف نمای بیرونی، اتاقک بی وای دی S6 هیچ شباهتی با RX350 ندارد. نکتهٔ عجیب، انبوهی از کلیدها روی داشبورد است که در نگاه اول، گیج‌کننده به نظر می‌رسند. مانیتور لمسی ۷ اینچ، سایز قابل‌قبولی دارد و با برجستگی داشبورد در مرکز، کاملاً توی چشم است. فریم نقره‌ای‌رنگ، نمایشگر و کلیدهای مربوط به امکانات رفاهی را از دیگر قسمت‌ها جدا می‌کند. دسته‌دنده به تقلید از شاسی‌بلندهای لکسوس، نزدیک داشبورد و کاملاً مستقل از صندلی‌ها ارائه می‌شود تا فضای خالی، بین داشبورد و محل نشیمن وجود داشته باشد.

فرمان بی وای دی اس 6

فرمان شاسی‌بلند بی وای دی S6 ، نسبتاً ساده است و کلیدهای کمی دارد. قطعاتی نقره‌ای‌رنگ در این قسمت وجود دارند که پیرامون دکمه‌ها دیده می‌شوند و زیبایی بصری را افزایش می‌دهند. جنس فرمان، پلاستیک است و احتمالاً اگر باضخامت و فرم قوی‌تری ارائه می‌شد، حس بهتری به رانندهٔ یک خودروی بزرگ جثه می‌داد. پنل مربوط به‌سرعت و دور موتور، با پس‌زمینهٔ آبی طراحی‌شده است که البته قابلیت تغییر رنگ دارد، اما می‌توانست جذاب‌تر باشد. سرعت‌سنج، فضای زیادی از این قسمت گرفته است، درحالی‌که دور موتور با پهنایی ناچیز در کنار آن و هم‌اندازهٔ حرارت‌سنج پیشرانه، دیده می‌شود.

داشبورد بی وای دی اس 6

متریال اصلی داشبورد، پلاستیک سیاه و سخت است، اما چندان بی‌کیفیت و ناخوشایند محسوب نمی‌شود. در بسیاری از مدل‌های واردشده به ایران، پوشش صندلی‌ها و نیمهٔ پایین داشبورد، از رنگ کرم روشن یا ارغوانی است که حس لوکس و تأثیرگذاری به سرنشینان می‌دهد. این موضوع در پوشش درها هم، وجود دارد و بخش قابل‌توجهی از این قسمت، هم‌رنگ صندلی‌ها خواهد بود. در مدل‌هایی که از داشبورد تمام مشکی و صندلی‌های سیاه استفاده می‌کنند، خط دوخت سفید یا قرمز دیده می‌شود که جذابیت خاصی به فضای داخلی بی وای دی S6 می‌دهد.

اتاقک بی وای دی S6 با توجه به اینکه هم‌اندازه و عاریت گرفته از لکسوس RX350 است، به‌خوبی ۵ سرنشین بلندقد را جای می‌دهد. جنس صندلی‌ها چرم مصنوعی است و در خودرویی با این کلاس قیمت، رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. این متریال در استراحتگاه بازوی داخل درها نیز، وجود دارد و با توجه به پوشش نرم این قسمت، حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. دستگیرهٔ درها هم، از کروم براق، تهیه‌شده‌اند.

صندوق بی وای دی اس 6

یکی از مهم‌ترین امتیازات خودرویی در این کلاس بدنه، صندوق‌عقب جادار و قابلیت جمع‌کردن صندلی‌های عقب است. در حالت استاندارد، ۴۹۶ لیتر فضای مفید، پشت صندلی‌های بی وای دی S6 وجود دارد که تقریباً برابر با صندوق‌عقب سمند خواهد بود. در صورت جمع‌کردن صندلی‌ها به سمت جلو، البته فضایی هم‌سطح با کف صندوق فراهم نمی‌شود، اما می‌توان ۱۵۷۰ لیتر، حجم قابل‌استفاده داشت.

موتور بی وای دی اس 6

به هنگام عرضهٔ این خودرو در چین، دو پیشرانهٔ ۲ لیتری و ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی قابل سفارش بود که مسلماً، نسخهٔ قوی‌تر برای ورود به ایران برگزیده شد. از سویی دیگر، با توجه به معضل آلودگی هوا و مشوق‌های دولت چین برای تولید خودروهای برقی، نسخهٔ هیبریدی بی وای دی S6 به سبد سازنده اضافه شد. این خودرو، امروزه  با پیشرانهٔ توربو شارژ ۱.۵ لیتری هم تولید می‌شود. در ادامهٔ مطلب، توانایی‌های فنی هر چهار مدل، به‌اختصار برشمرده خواهند شد.

بی وای دی در ایران

در ایران، بی وای دی S6 با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری عرضه می‌شود که قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۴ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. بیشترین قدرت این مدل، در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. بی وای دی S6 مجهز به این پیشرانه، با جعبه‌دندهٔ ۶ سرعتِٔ دستی و گیربکس خودکار ۶ سرعتِ مجهز به سیستم دبل کلاچ، در چین تولید می‌شود که نسخهٔ خودکار برای ورود به کشورمان انتخاب‌شده است. وزن خالص این نمونه از بی وای دی S6 با آپشن‌های نسبتاً کامل، نزدیک به ۱۷۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

شتاب و سرعت بی وای دی اس 6

با این حساب، درزمانی نزدیک به ۱۴ ثانیه پس از شروع حرکت، به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت این خودرو، توسط شرکت واردکننده کمتر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام‌شده است اما با بنزین استاندارد ایران، میزان واقعی حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به نظر می‌رسد. اطلاعات دقیقی از حداکثر مصرف سوخت بی وای دی S6 در ترافیک یا حداقل مصرف در بزرگراه منتشرنشده است، اما می‌توان اطمینان داشت، با توجه به وزن و شرایط فنی، حدود ۱۲ لیتر در شهر و ۸.۵ تا ۹ لیتر در بزرگراه، مصرف سوخت مسیر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

نمونه ارزان قیمت بی وای دی اس 6

نمونهٔ ارزان‌قیمت و البته ضعیف بی وای دی S6 ، دارای پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی است. این مدل، قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۶ نیوتن‌متر دارد، ضمن اینکه صرفاً با جعبه‌دندهٔ دستی ۵ سرعتِ ارائه می‌شود. این خودرو برخلاف قدرت کمتر، حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل وارداتی به ایران است و درزمانی حدود ۱۷ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ می‌رسد. میانگین مصرف سوخت بی وای دی S6 با پیشرانهٔ ۱۴۰ اسب بخار، ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام‌شده است.

توربو شارژ بی وای دی اس 6

پیشرانهٔ توربو شارژ، گزینهٔ جالبی برای واردات به ایران خواهد بود. این مدل، تنها ۱.۵ لیتر، حجم موتور دارد، اما قدرت ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌تر فراهم می‌کند. با توجه به تولید نهایت گشتاور از دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقیقه، شرایط فنی این خودرو در شتابگیری، تفاوت زیادی با مدل ۲.۴ لیتری ندارد و درزمانی حدود ۱۵ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نمونه هیبریدی بی وای دی اس 6

نمونهٔ پلاگین هیبریدی بی وای دی S6 ، فقط در بازار چین عرضه می‌شود، اما در تلاش است تا در بازار اروپا و امریکا، حضورداشته باشد. این خودرو در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۱ رونمائی شد، درحالی‌که مجهز به پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی در کنار دو موتوربرقی ۱۳.۵ اسب بخار برای چرخ‌های جلو و ۱۰۰ اسب بخار برای چرخ‌های عقب است. این خودرو، می‌تواند مسافت ۶۰ کیلومتر را با تکیه‌بر انرژی ذخیره‌شده در باتری‌ها و بی‌نیاز از بنزین طی کند و در صورت مصرف هم‌زمان برق و بنزین، تا مسافت ۵۰۰ کیلومتر بدون سوخت‌گیری حرکت کند. درمجموع، مصرف سوخت بی وای دی S6 هیبرید که S6DM نام‌گذاری شده است، کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

نمونه فول آپشن بی وای دی اس 6

نمونهٔ وارداتی بی وای دی S6 ، نسخهٔ فول آپشن محسوب می‌شود که تمامی امکانات شرکت سازنده را در اختیار دارد. سانروف، کروز کنترل، گیربکس خودکار ۶ سرعتِ و رینگ‌های ۱۷ اینچ طرح لوتوس، از امکاناتی هستند که در نسخهٔ استاندارد بی وای دی S6 دیده نمی‌شوند اما مدل وارداتی در اختیار خریدار می‌گذارد. سیستم ورود بدون کلید و باز شدن قفل درها با لمس دست، از آپشن‌های بی وای دی S6 جدید است که شرکت سازنده برای تبلیغ آن، تیزر هم ساخته است.

نمایشگر بی وای دی اس 6

نمایشگر لمسی ۷ اینچ، همراه با سیستم ناوبری ماهواره‌ای هماهنگ با نقشه‌های ایران و خروجی ۹ بلندگو ارائه می‌شود. درگاه‌های USB و AUX، امکان ارتباط گوشی هوشمند از طریق بلوتوث و کنترل تماس تلفنی روی فرمان خودرو، در بی وای دی S6 وجود دارند، ضمن اینکه ورودی CD و DVD هم زیر نمایشگر نصب‌شده است. پشت فرمان، صفحه کیلومتر TFT و کامپیوتر سفر دیده می‌شود که هشدارهای فعال بودن ترمزدستی، بسته نبودن کمربند سرنشینان جلو و باز بودن درب‌ها را یادآوری خواهد کرد.

تجهیزات لوکس بی وای دی اس 6

از امکانات لوکس بی وای دی S6 ، می‌توان به صندلی راننده با تنظیمات برقی ۸ جهت، تهویه مطبوع خودکار دوگانه، بسته شدن شیشه‌های چهار طرف هم‌زمان با قفل شدن درها و خروج سوئیچ، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، لاستیک زاپاس با سایز اصلی و رینگ آهنی، درگاه خروجی با ولتاژ ۱۲ ولت در قسمت صندوق بار، آینه‌های جانبی تاشوندِ برقی همراه گرم‌کن داخلی و چراغ خوشامدگویی، اشاره کرد. بی وای دی S6 نه‌تنها مجهز به دوربین پارک، دارای دوربین زیر آینه‌بغل سمت شاگرد نیز خواهد بود تا پارک خودرو تا لبهٔ مسیر، ممکن شود.

گرم‌کن و سردکن داخل صندلی و گرم‌کن فرمان در بی وای دی S6 دیده نمی‌شود، اما درمجموع می‌توان از امکانات این خودرو، رضایت داشت.

همان‌طور که اشاره شد، شاسی‌بلند بی‌وای‌دی از اولین کراس‌اورهای تاریخ خودروسازی چین محسوب می‌شود که پنج ستارهٔ ایمنی از بنیاد آزمایش حفاظت خودروهای این کشور، دریافت کرده است.

ایمنی بی وای دی اس 6

امکانات ایمنی بی وای دی S6 ، با ۶ کیسهٔ هوا معرفی می‌شود که شامل ۲ ایربگ اصلی و ۲ ایربگ بالاتنه برای سرنشینان جلو، همراه با ۲ ایربگ پرده‌ای سرتاسری است. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، ۴ عدد حس‌گر پارک روی سپر عقب و ۲ عدد حس‌گر پارک جلو، صندلی‌های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز هوشمند (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بی وای دی S6 هستند.

تجربه جذاب

مواجه‌شدن با شاسی‌بلند بی‌وای‌دی، تجربه جذابی است. این خودرو، پلتفرم ارزشمند لکسوس را در اختیار دارد و البته با ظاهری متفاوت و در حد توان خودروسازی چین ارائه می‌شود. اگر برند سازنده را در نظر نگیریم، وقار و شخصیت قابل‌قبولی در بی وای دی S6 وجود دارد که توجه بیننده را جلب می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچ، لاستیک‌هایی با پهنای ۲۲۵ میلی‌متر و اقلامی مثل سانروف و پوشش دورنگ، لوکس‌تر از هزینه‌ای که برای آن پرداخت‌شده است، به نظرمی‌رسد. شاسی‌بلند بی وای دی S6 ، حدود ۵ متر طول، ۱.۷ متر ارتفاع و ۱.۸ متر عرض دارد تا باابهت و چشم‌گیر عمل کند.

مقایسه لکسوس و BYD

اگر تجربهٔ سواری با لکسوس را داشته باشید، مسلماً اتاقک بی وای دی S6 ، هیچ جذابیتی برای شما نخواهد داشت. البته فراموش نکنیم لکسوس RX350 دست‌دوم، امروزه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و با انبوه چوب و چرم، قابل‌مقایسه با یک شاسی‌بلند چینی نیست. از سویی دیگر، بی وای دی S6 هم فراتر از چینی‌های ارزان‌قیمت عمل می‌کند.

داشبورد بی وای دی اس 6

این موضوع با لمس پوشش نسبتاً مرغوب پلاستیک داشبورد و صندلی‌های چرم مصنوعی، به‌خوبی احساس می‌شود. خصوصاً اگر نمونه‌ای با پوشش دورنگ و صندلی‌های کرم یا ارغوانی داشته باشید، پس از مدتی کشور سازنده را فراموش خواهید کرد. از سویی دیگر، آپشن‌های جالبی مثل دوربین عقب و دوربین زیر آینه، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، سانروف دو حالتِ، صندلی برقی راننده و سیستم صوتی قابل‌قبول، برای خریدار ایرانی با بودجهٔ محدود، جالب خواهد بود.

شتاب ناگهانی را فراموش کنید

در بحث پیشرانه، نمی‌توان توقع زیادی از بی وای دی S6 داشت. بدنهٔ ۱۷۰۰ کیلوگرمی و پیشرانهٔ ۱۵۸ اسب بخار، مسلماً کافی به نظر نمی‌رسند و حتی با کلاچ دوبل هم، شتابگیری سریع معنی نمی‌دهد. رانندهٔ چنین خودرویی، باید سبقت‌های ناگهانی و سربالایی رفتن در طبیعت را، فراموش کند، اما در عوض می‌تواند رانندگی لذت‌بخشی در سفرهای بین‌شهری و طولانی‌مدت داشته باشد.

مود رانندگی اقتصادی (Eco) در بی وای دی S6 وجود دارد که شتاب و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و تا حدودی برای حرکت با سرعت ثابت و رسیدن به مصرف سوخت نزدیک به ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مناسب است. علاقه‌مندان به رانندگی در حالت دنده دستی، می‌توانند از گیربکس تیپ ترونیک بی وای دی S6 نیز استفاده کنند و تا خط قرمز، دور موتور را افزایش دهند.

فضای داخلی بی وای دی اس 6

فضای داخلی بی وای دی S6 ، جادار و راحت است. صندلی‌ها حسی شبیه به چرم خودروهای لوکس را تداعی می‌کنند و به‌خوبی، بدن سرنشینان را پوشش می‌دهند. در این خودرو، صندلی‌های عقب هم قالبت تنظیم دارند تا فاصلهٔ آن‌ها با ردیف جلو، متغیر باشد.

طبیعتاً، ۵ فرد بلندقد به‌راحتی در این خودرو جای می‌گیرند و فضای مناسبی در مقابل زانو و بالای سردارند، اما سوار و پیاده شدن از بی وای دی S6 با حدود ۲۰ سانتیمتر ارتفاع کف خودرو نسبت به زمین، مناسب افراد کهن‌سال یا خانم‌های کوتاه‌قد، نخواهد بود. این موضوع به هنگام رانندگی نیز، احساس می‌شود چراکه دید رانندهٔ بلندقد، نسبت به کاپوت جلو و ابعاد خودرو اهمیت پیدا می‌کند و می‌تواند برای افرادی که به چنین محصولاتی عادت ندارند، آزاردهنده باشد.

صدای داخل اتاق بی وای دی اس 6

در سرعت‌های پایین و دورموتورهای معمول (۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه) صدای آزاردهنده‌ای داخل خودرو شنیده نمی‌شود. پیشرانه با گیربکس دبل کلاچ، نسبتاً کم‌صدا عمل می‌کند و مقاومت هوا تا سرعت‌های ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، نویز اضافی تولید نمی‌کند.

سیستم تعلیق بی وای دی اس 6

فنربندی بی وای دی S6 ، باکمی ارفاق، نمرهٔ قبولی می‌گیرد. این خودرو در مسیر مستقیم و گذر از سرعت‌گیرها، بسیار خوب عمل می‌کند و راحتی قابل‌قبولی برای سرنشینان فراهم می‌کند، اما در پیچ‌های تند می‌تواند مشکل‌ساز شود و به دلیل ارتفاع بالا و سیستم تعلیق نرم، بیش‌ازحد معمول به یک‌طرف، میل داشته باشد. این خودرو، مثل بسیاری دیگر شاسی‌بلندهای چینی، از سیستم دو دیفرانسیل بی‌بهره است و با توجه به قدرت پیشرانه، گزینهٔ جالبی برای سفرهای خارج جاده نخواهد بود، البته به لطف فنربندی خوب و لاستیک‌های ۲۲۵ میلی‌متر که چندان هم پهن نیستند، می‌توان در مسیرهای خاکی و کم دست‌انداز، به بی وای دی S6 ، اعتماد کرد.

خودرو غول پیکر

درمجموع، بی وای دی S6 یک شاسی‌بلند بزرگ جثه در کلاس محصولات چینی است که برای استفادهٔ خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد، اما سفرهای درون‌شهری و خصوصاً خریدهای روزانه را با توجه به ابعاد بدنه و مصرف سوخت نزدیک به ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، با چالش مواجه می‌کند. این محصول، برای آن دسته از افراد که علاقه‌مند خودروهای غول‌پیکر و البته بودجهٔ محدود به ۱۰۰ میلیون تومان هستند، گزینه‌ای بی‌رقیب در بازار داخلی است، اما رانندگی جوان‌پسند و پرهیجانی ارائه نخواهد کرد. از سویی دیگر، سفر با بی وای دی S6 ، به لطف اتاقک جادار و صندوق بار ۵۰۰ لیتری، تجربهٔ جالبی خواهد بود.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر