بنز کلاس ای A

بنز کلاس a

مشخصات فنی بنز کلاس ای

کشور تولید کنندهآلمان
نام خودرومرسدس بنز کلاس A
کلاس بدنههاچ بک
وزن 1305 کیلوگرم
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو195/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب195/55 R 16
حجم موتور 2024 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک 54+6 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)190 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)280 نیوتون متر در 1800 دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت228 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)7.5 ثانیه
سیکل ترکیبی مصرف سوخت8 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهBAS – ABS – ASR – ESP
سیستم های امنیتی و حفاظتی ریموت کنترل / ایموبیلایزر
سیستم فرمان و هدایت پذیری سنسور سرعت / تنظیم ارتفاع
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک دما
سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر / جهت یاب / بلوتوث
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی با گرم کن
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آینه ها با گرم کن
سیستم شیشه هاپرده برقی عقب
سیستم های سقفسقف پانورامیک
سیستم روشنایی جلو روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخش نور در پیچ / شستشو چراغ های جلو
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک ، سیستم کروز کنترل

بنز کلاس ای

معمولاً مرسدس بنز در به‌روزرسانی و آپدیت خودروهای خود تغییرات شگفت‌آور و هیجان‌انگیزی در آن‌ها ایجاد می‌کند. و مرسدس کلاس ای A از این قاعده مستثنا نیست. این کلاس مرسدس بنز که کوچک‌ترین مدل آن است، از سال 1997 عرضه شد ولی تغییرات و به‌روزرسانی‌های اصلی از سال 2012 آغاز شدند که این کلاس را از یک کامپکت بدقیافه به یک هاچ بک روز بدل کرد.

شرکت آلمانی مرسدس بنز باهدف افزودن بر موفقیت‌های این کلاس، از مدل 2019 کلاس ای A، رونمایی کرد. این مدل چهارمین نسل کلاس ای A است و بر روی پلتفرم کاملاً جدیدی ساخته‌شده است. این خودرو از فنّاوری‌ها و تجهیزات کاملاً به‌روز بهره برده است.

رقبای اصلی مرسدس کلاس ای A، در حال حاضر بی ام و سری 2، آئودی A3 و خود مرسدس CLA هستند.

طراحی بنز کلاس ای

طراحی بنز کلاس ای هاچ بک مطابق انتظار و سنتی انجام‌شده است. این طراحی یادآور مدل جدید مرسدس CLS است که سال گذشته رونمایی شد. به دلیل ارتفاع کم، نشان مرسدس بنز وسط گریل خودرو و چراغ‌های جلو که از آخرین فنّاوری روز بهره گرفته‌اند. این خودرو حرفه‌ای‌تر از هاچ بک‌های دیگر بازار به نظر می‌آید. بااین‌حال شرکت بنز از انتخاب جزئیاتی که باعث چند دسته شدن مشتریان می‌شود، اجتناب کرده است.

نمای جلو بنز کلاس ای

در نمای جلویی بنز کلاس ای استفاده از خطوط حرفه‌ای و شارپ تشکیل ظاهر زیبایی برای مرسدس بنز کلاس ای جدید رقم‌زده است. چراغ‌های جلو باریک و زاویه‌دار شده‌اند و گریل بزرگ و جدید این مدل یادآور سدان جدید CLS مرسدس بنز است. هواکش‌های خودرو نیز بیشتر به گوشه متمایل شده‌اند و هواکش مرکزی بزرگ‌تر شده و کمی پایین‌تر آمده تا به این خودرو وجهه خشن‌تر و عضلانی‌تری بخشیده است. در کل مدل 2019 کلاس A مرسدس بنز چراغ جلوهای بزرگ‌تر و سپر منحنی‌تری دارد.

نمای پشت

نمای عقب بنز کلاس ای از مدل قبلی خود طراحی بسیار بهتری دارد. در قسمت‌های عقب این خودرو از چراغ عقب‌گرد خبری نیست. در عوض چراغ‌های جدید کشیده جایگزین آن‌ها شده‌اند که از گوشهٔ پلاک خودرو تا قسمت ربعی عقب خودرو کشیده شده است. دیفیوزر عقب نیز در طراحی جدید برجسته‌تر شده است. که خط زردی روی تریم روی آن تأکید بیشتری نیز می‌کند. خط شیب‌دار سقف نیز ارتفاع شیشه عقب راکمی کاهش می‌دهد. در کل نمای عقب خودرو نسبت به مدل قبلی از طراحی قابل‌قبول‌تری برخوردار است.

در یک نگاه متوجه می‌شوید که مدل جدید مرسدس کلاس ای A بعضی از تجهیزات نسل قبلی را با خود همراه دارد. دریچه هواکش جای قبلی قرار دارد و استایل فرمان حفظ‌شده است. ولی باکمی دقت به تغییرات مهم این مدل پی می‌بریم. این مدل به‌روزتر و فضا دارتر از مدل قبلی است و به بروزترین خودروهای مرسدس ازلحاظ فنّاوری، یعنی کلاس S، شباهت‌های زیادی دارد.

فناوری های

مرسدس کلاس ای A، در بهره‌مندی از فنّاوری‌های روز از باقی محصولات پیشی گرفته است. این تجهیزات شامل سیستم اطلاعات-سرگرمی تخصصی مرسدس بنز MBUX است که نسبت به سیستم قبلی COMAND ‌ بهبود چشمگیری داشته است. قبلاً کاربران مجبور بودند که از تاچ پد برای انتخاب گزینهٔ موردنظر استفاده کنند که، با توجه به وسیع بودن بعضی منوها، بسیار آزاردهنده بود.

ولی در سیستم جدید تاچ پد با تاچ اسکرین (صفحه لمسی) جایگزین شده است. که استفاده از آن راحت‌تر و آسان‌تر است. به‌علاوه سیستم جدید MBUX، از دستیار صوتی استفاده می‌کند که برای هماهنگی با صاحب خودرو از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

نمایشگر اطلاعات-سرگرمی نیز از دو صفحهٔ جدا تشکیل‌شده است. راننده می‌تواند دو صفحه 7 اینچی و 10.25 اینچی را باهم تلفیق کند و یا به‌صورت جداگانه از آن‌ها استفاده کند.

تریم های

مرسدس بنز سری ای A در سه تریم عرضه می‌شود که موتور تمام آن‌ها توربو شارژ است. تریم اول مجهز به موتور 4 سیلندر، 1.4 لیتری است که توان تولیدی آن 161 اسب بخار است. مدل قدرتمند‌تر آن 2.0 لیتر حجم و 222 اسب بخار توان دارد. تریم دیگر از موتور دیزلی توربو شارژ 1.5 لیتری با 114 اسب بخار توان استفاده می‌کند.

گیربکس

سیستم انتقال قدرت 4WD (تمام چرخ) نیز در تمام آن‌ها وجود دارد. کنترل تعدیل فعال نیز در این خودرو نه‌تنها به رانندگان امکان تنظیم وضعیت سیستم تعلیق خودرو را می‌دهد. بلکه از اطلاعات سیستم انتقال قدرت، ترمزها، فرمان و موتور استفاده می‌کند. تا سیستم تعلیق بنز کلاس ای را متناسب تنظیم کند. برای مثال وقتی خودرو در حال شتابگیری یا ترمز گیری است، سیستم تعلیق سفت‌تر می‌شود تا لرزش و تکان‌های خودرو را کاهش دهد.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر