کشور تولید کنندهفرانسه

نام خودروپژو 508 1600 توربو 2010-2018
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلD segment
وزن1485 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/45 R 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/45 R 18
حجم موتور1600 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
ظرفیت باک72 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)240 نیوتون متر در 4100 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)101.875 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک دو کلاچه
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزسیســتم ترمــز ضدقفــل ABS . سیســتم کنتــرل الکترونیکــی پایــداری خــودرو ESP . سیســتم کنتــرل لغــزش ASR . سیســتم کنتــرل پایــداری دینامیــک CBC . سیســتم کمکــی ســرباالیی HAS . ترمــز دســتی برقــی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانالکتروهیدرولیــک
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8.9 ثانیه
مصرف سوخت شهری9.8 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی5.9 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت6.2 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عــدد کیســه هــوای جلــو، 2 عــدد کیســه هــوای جانبــی، 2 عــدد کیســه هــوای پــردهای جلــو و عقــب
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیســتم کنتــرل الکترونیکــی پایــداری خــودرو ESP . سیســتم کنتــرل لغــزش ASR . سیســتم کنتــرل پایــداری دینامیــکCBC . سیســتم کمکــی ســرباالیی HAS
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیســتم هشــدار هوشــمند، سیســتم قفــل مخفــی درهــا، سیســتم هوشــمند ورود بــدون کلیــد بــا دکمــه اســتارت(Keyless)
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلکغربیلــک فرمــان چرمــی بــا قابلیــت تنظیــم ۴ جهتــه، اهــرم تعویــض دنــده پشــت فرمــان (شــیفتر)
سیستمهای تهویه مطبوعتهویه مطبوع اتوماتیک 4 کاناله (جلو و عقب)
سیستم صوتی و تصویری8 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیاصفحه نمایش 7 اینچی لمسی با رزولوشن باال، رادیو، CD ،بلوتوث، USB، 8 بلندگو
سیستم صندلیهای جلوصندلیهـای برقـی، تنظیمـات حافظـهدار صندلـی، ماسـاژور صندلـی، تنظیـم گودیکمـر برقــی، گرمکــن صندلیهــای جلــو، صندلیهــای چــرم کالســیک مــدل GT .طــرح ناپــا ترامونتـان بـا دوخـت قرمـز
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه هاآینههـای جانبـی همرنـگ بدنـه، گـرم کـن، آینـه تاشـوبرقی بـا چـراغ راهنمـا، آینـه وسـط ضـد انعـکاس نـور خـودکار (الکتروکرومیـک)
سیستم شیشه هاشیشـههای جلـو و عقـب برقـی، ســایهبانهای سرنشــینهای عقــب، ســایهبان شیشــه عقــب
سیستم های سقفسـانروف برقـی قابـل تنظیـم بـا محافـظ برخـورد بـه مانــع
سیستم روشنایی جلوچراغهــای جلــو LED Full همــراه بــا روشــنایی روز (دیلایــت)، سیســتم روشــنایی هوشــنمند در پیچهــا، چراغهــای مهشــکن جلــو LED ،سنســور نــور خــودکار (اتولایــت) نور بالای هوشمند (اسمارت بیم)
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی

پژو 508

سدان خانوادگی پژو در بخش مشخصات فنی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متعددی بهره می‌برد که تنوع نمونه‌های دیزلی بیشتر از بنزینی است. پژو 508 در حال حاضر در بخش پیشرانه‌های بنزینی با دو نمونهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربو شارژ شده به فروش می‌رسد.

تمامی پیشرانه‌های مذکور دارای استاندارد یورو ۶ هستند. امکان انتخاب بین جعبه‌دنده‌های شش سرعتهٔ دستی و خودکار برند AISIN نیز وجود دارد. امیدوار هستیم ایران‌خودرو با انتخاب نمونهٔ قدرتمندتر این خودرو، تجربهٔ ناموفق ۴۰۷ در بخش پیشرانه را جبران کند.

پژو 508 THP

این نسخه همان‌طور که گفته شد دارای پیشرانهٔ توربو شارژ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که دارای توان خروجی ۱۶۵ اسب بخار است و می‌توانید تا سرعت حداکثر ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت با آن برانید. پژو سرمایه‌گذاری گسترده‌ای جهت تولید پیشرانه‌های کم‌مصرف کرده است و در این بخش جوایز متعددی کسب کرده است. پیشرانهٔ توربو شارژ جدید این شرکت نیز در همین راستا با فناوری‌های مختلفی اعم از تزریق مستقیم استوکیومتری سوخت، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم Start/Stop بهره می‌برد تا بدین ترتیب موفق به کسب استاندارد یورو ۶ شده باشد.

پژو 508 نسخهٔ THP مجهز به جعبه‌دندهٔ خودکار در مدت‌زمان ۸.۹ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت خودرو در شهر ۷.۵، در خارج شهر ۴.۸ و در سیکل ترکیبی ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نمونهٔ مجهز به جعبه‌دندهٔ دستی در مدت‌زمان ۸.۶ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

پژو در سال‌های اخیر نشان داده است که درزمینهٔ تولید پیشرانه‌های کم‌حجم توربوشارژر مهارت زیادی دارد. این دسته از پیشرانه‌ها در کنار مصرف اندک سوخت، توان زیادی تولید می‌کنند.

پژو 508 VTi

این نسخه از پیشرانه‌های پژو 508 از توربوشارژر بهره نمی‌برد. توان خروجی این پیشرانه ۱۲۰ اسب بخار است که برای وزن ۱.۴ تنی خودرو کافی به نظر نمی‌رسد. بااین‌حال پژو اعلام کرده است که این نسخه از ۵۰۸ برای رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۱.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد که در این خصوص تنها می‌توان عنوان کرد که رقم بدی نیست.

فیس لیفت پژو 508

پژو 508 در سال ۲۰۱۴، فیس‌لیفت شد که بدین ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با این طراحی جدید عرضه شد. این سدان شکل و شمایل بسیار زیبا و به‌روزی دارد. سال‌ها در هیچ‌یک از محصولات پژو طراحی جذابی مشاهده نمی‌کردیم. اما این روند طی سال‌های گذشته تغییر کرده است و اکنون پژو در برخی از محصولات خود و در بخش طراحی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. لازم به ذکر است نسخه‌ای که در ایران عرضه می‌شود، نمونهٔ فیس‌لیفت و جدید ۵۰۸ است که طی سال‌های ۲۰۱۴ تاکنون در اروپا تولید می‌شود.

طراحی بدنه پژو 508

به‌جرئت می‌توان طراحی بدنهٔ پژو 508 را جزو بهترین‌ها در این کلاس خودرویی در جهان دانست. در نگاه اول و بدون توجه به برند پژو، محصولات سیتروئن و شاید برخی از خودروهای آلمانی در ذهن تداعی شود. این موضوع تغییر زبان طراحی و الهام آن از برند سیتروئن را نمایش می‌دهد. کاپوت برجسته، جلوپنجرهٔ کشیده در کنار چراغ‌های بزرگ به پژو 508 در بخش جلویی خود ظاهری لوکس و قدرتمند داده است. این موضوع زمانی تشدید می‌شود که خطوط حجیم روی کاپوت خودنمایی می‌کنند.

طراحی پشت پژو 508

اما در بخش عقب خودرو تا حدود زیادی با نمای متفاوتی روبرو هستیم و خبری از طراحی عضلانی نیست. چراغ‌های کشیده و خطوط ساده در این بخش، باعث شده است با نمایی به‌دوراز هیجان روبرو باشیم. پژو سعی داشته است در بخش انتهایی خودرو با سادگی، نمایی از محصولی باوقار و لوکس برای بینندگان به ارمغان بیاورد. پژو ۵۰۸ دارای طراحی ظاهری به‌روز است و نمایی خارجی آن، توانسته به این خودرو، ظاهری شیک و قدرتمند دهد.

بدنهٔ پژو 508 به‌واسطهٔ عرض بیشتر  نسبت به رقبای موجود در این کلاس، نمایی عضلانی‌تر به بینندگان القاء می‌کند. این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۸۳۰، ۱۹۲۰ و ۱۴۵۵ میلی‌متر است. در بخش وزن با ۱۴۸۰ کیلوگرم، پژو 508 در میانگین وزن کلاس سدان های خانوادگی قرار دارد.

اتاق

پژو در بخش اتاقک پژو 508 تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا فضایی لوکس و آرام به ارمغان بیاورد. غربیلک بزرگ فرمان، دسته‌دندهٔ حجیم، صندلی‌های جادار در کنار طراحی ساده و لوکس ادوات باعث شده است با فضایی متفاوت نسبت به طراحی بدنه روبرو باشیم.

هرچقدر بخش بیرونی پژو 508 نشان از خودرویی قدرتمند دارد، در اتاقک آن همانند عموم سدان های فرانسوی، حس فضایی آرام و به‌دوراز هیجان منتقل می‌شود. بااین‌حال بخش داخلی خودرو طراحی بسیار خوبی دارد. اما باید در نظر گرفت که رقبای موجود در این کلاس در بخش اتاقک خود از طراحی به‌مراتب متفاوت‌تر و البته هیجانی‌تر بهره می‌برند که طرفداران بسیاری نیز دارد.

آپشن های

این خودرو همچون خودروهای لوکس و به‌روز دنیا آپشن‌های زیادی به همراه دارد. پژو 508 در بخش امکانات و آپشن‌های رفاهی در سطح بالاتری نسبت به سایر محصولات ایران‌خودرو قرار دارد. این خودرو به‌صورت استاندارد به قابلیت‌های زیادی مجهز است که به‌عنوان‌مثال می‌توانیم از صندلی‌های برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، پشت‌سری باقابلیت تنظیم در دو جهت، سیستم فرمان الکتروهیدرولیکی، پنجره‌های برقی و خودکار در جلو و عقب، حس‌گر فشار باد تایرها، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم کمکی پارک، شیشه‌های برقی خودکار و آینه‌های جانبی با گرم‌کن و قابلیت تاشوی برقی، نام ببریم.

تجهیزات قابل سفارش

در بخش تجهیزات قابل سفارش، پژو 508 دارای لیست بلند بالایی است که انواع مختلف سلیقه را راضی نگه خواهد داشت. می‌توان از سیستم تهویهٔ خودکار چهارگانه، هدآپ دیس پلی، سانروف، سیستم کمکی پارک، آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن، ترمزدستی الکتریکی، دوربین دید عقب، چراغ‌های جلوی مجهز به ال‌ای‌دی و سیستم ورود و خروج بدون کلید اشاره کرد. البته تعدادی از این آپشن‌ها در بعضی از مدل‌ها به‌صورت استاندارد تعبیه‌شده‌اند.

سامانه ایمنی

پژو سدان لوکس خود را به سامانه‌های ایمنی مختلفی مجهز کرده است تا خیال کاربران از این بخش راحت باشد. پژو 508 به‌صورت استاندارد دارای ۶ ایربگ است. ایربگ های جانبی برای راننده و سرنشین در کنار ایربگ های پرده‌ای، از سرنشینان در تصادفات محافظت خواهند کرد. انواع مختلف سامانه‌های کنترلی و کمکی راننده اعم از ESP، ABS، EBA، EBFD، TCS نیز در شرایط نامساعد و اضطراری به کمک‌راننده خواهند آمد.

تعبیهٔ قابلیت‌هایی اعم از ایموبلایزر، قفل رینگ، دو قلاب ISO FIX در بخش عقب و کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای مجهز به‌پیش کشنده، باعث شده است پرچم‌دار سدان های پژو موفق به دریافت پنج ستارهٔ ایمنی از آزمایش‌های NCAP‌ بشود.

شاسی

پژو 508 از شاسی مشابهی با خودروی فوق‌العاده راحت سیتروئن C5 بهره می‌برد. اما پژو در سدان خود از سیستم تعلیق متفاوتی بهره گرفته است. این موضوع سبب شده است در بررسی‌های اولیه، پژو 508 رانندگی خشک‌تری نسبت به برادر ناتنی خود داشته باشد. اما این موضوع بدین معنی نیست که راحتی رانندگی در حد مطلوبی قرار ندارد. پژو سعی داشته است در کنار راحتی رانندگی، عملکرد حرکتی مناسبی نیز به ارمغان بیاورد تا بدین ترتیب همچنان تفاوت ساختاری خودروهای خود را با سیتروئن حفظ کند.

سیستم تعلیق

طبق بررسی‌های برخی نشریات، پژو 508 در جاده‌های ناهموار، عملکرد خوبی دارد. رفتار خودرو در مانورها نیز قابل پیش‌بینی است و حس مثبتی به راننده منتقل می‌کند. به موارد بالا باید سیستم فرمان خوب به‌کاررفته در پژو 508 را اضافه کرد که علاوه بر پاسخ مناسب از شرایط جاده، عملکرد روان و مطلوبی دارد.

بااین‌حال تا زمان عرضهٔ پژو 508 در بازار داخلی باید منتظر ماند و عملکرد و تجربهٔ رانندگی خودروهای عرضه‌شده به ایران را بررسی کرد. با توجه به عدم قطعیت در خصوص مشخصات فنی نمونه‌های انتخاب‌شده برای فروش، نمی‌توان با اطمینان از تجربهٔ رانندگی این خودرو سخن گفت.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر