دوو سیلو
مشخصات فنی دوو سیلو
کشور تولید کننده | ایران |
نام خودرو | دوو سیلو صندوق دار 1375-1384 |
کلاس بدنه | سدان |
کلاس اتومبیل | B Segment |
وزن | 1085 کیلو گرم |
تعداد فضای سرنشینان | 5 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | |
حجم موتور | 1498 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری پاشش چند نقطه ای |
ظرفیت باک | 45 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 90 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 137 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 60 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | دنده دستی |
تعداد دنده (جلو) | 5 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع سیستم ترمز | روغنی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | کاسه ای |
نوع سیستم تعلیق | مستقل |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | نیمه مستقل چند اتصالی |
کمک فنرهای جلو | هیدرولیکی |
کمک فنرهای عقب | هیدرولیکی |
نوع سیستم فرمان | هیدرولیک |
حداکثر سرعت | |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 12.5 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 9.5 لیتر در 100 کیلومتر7 |
مصرف سوخت جاده ایی | 5.4 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 6.5 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | |
سیستم های پایداری و کمک راننده | |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | قفل مرکزی |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | قدرت کمک هدیرولیکی |
نوع غربیلک | 3 شاخه |
سیستمهای تهویه مطبوع | کنترل دستی |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم پخش رادیو + 2 بلندگو |
سیستمهای مولتی مدیا | |
سیستم صندلیهای جلو | تنظیم دستی – روکش پارچه ای |
سیستم صندلیهای عقب | |
سیستم آیینه ها | قابلیت تنظیم برقی آینه های جانبی |
سیستم شیشه ها | تنظیم شیشه های جلو برقی و عقب دستی |
سیستم های سقف | |
سیستم روشنایی جلو | دارای مه شکن |
سیستم روشنایی عقب | |
سنسورهای پیش فعال | |
سیستم های کمک رانندگی |
دوو سیلو
اگر به زمانی که دوو سیلو وارد ایران شده برگردیم و خودروهایی که در آن زمان در خیابانهای ایران وجود داشتند را نگاه کنیم خواهیم یافت که طراحی این خودرو بسیار خوب و مدرن و اصطلاحاً “آن روزی” بوده است. طراحی زیبای چراغ جلو که شاید از طراحی بسیاری از خودروهایی که امروز در ایران تولید میشوند بهتر باشد، به همراه جلوپنجره متناسب با ظاهر خودرو و خطوط و انحناهای کاپوت و گلگیرهای جلو، نمای جلویی خوب و مناسب را برای این خودرو به وجود آورده است.
نمای جانبی
این طراحی خوب در نمای جانبی دوو سیلو ادامه مییابد. گلگیرهای عقب نیز به سبک خودروهای قدیمی آمریکایی طراحیشدهاند بهگونهای که بخشی از چرخها در زیر گلگیر پنهانشده است. شکستگیها و خطوط نمای عقب بهخصوص بر روی صندوقعقب نیز نمای جالب و جذابی را به وجود آورده که البته میتوانست با طراحی داخلی بهتر چراغهای عقب زیبایی این نما تکمیل شود.
طراحی داخلی
طراحی داخلی خوب دوو سیلو در ابتدا یک حس خوب را برای رانندگی به فرد منتقل میکند، البته شاید این حس برای سرنشینان عقب به دلیل فضای نامناسب و اندک برای پاهای آنها وجود نداشته باشد. سرعت و شتاب متوسط خودرو راننده را با این واقعیت روبهرو میکند که انتظار یک رانندگی معمولی را باید با این خودرو داشته باشد.
اما از طرف دیگر کیفیت خوب و مناسب قطعات دوو سیلو نگرانی حوادث و خرابیهای ناگهانی را از راننده دور میکند و شرایط را برای یک سواری با اطمینان فراهم میکند. درمجموع میتوان گفت این دوو سیلو خودرویی خوب و بادوام و دلچسب برای آدمهای معمولی است!
موتور
موتور دوو سیلو چندان قدرتمند نیست و ۸۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور این خودرو معادل ۱۲۷ نیوتنمتر بر ۳۲۰۰ دور بر دقیقه بوده است. موتور ۱.۵ لیتری این خودرو ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است. جعبهدنده این خودرو نیز ۵ سرعتِ و دستی است. این موتور شتابی برابر ۱۲.۸ ثانیه برای این خودرو فراهم میکند.
ایمنی
بهجز بدنه مقاوم و محکم دوو سیلو ، امکانات ایمنی این خودرو تقریباً حرفی برای گفتن ندارد. دوو سیلو فاقد ترمز ABS، کیسه هوا و دیگر امکانات پایدارکننده خودرو در مواقع بحرانی است. از این موارد که معمولاً بهعنوان آپشن در خودروها موجود است بگذریم، ترمز این خودرو نیز تعریف چندانی ندارد و بسیار مشاهدهشده که رانندگان از کیفیت پایین ترمزهای آن شکایت دارند. با توجه به همه مواردی که ذکر شد رانندگی با سرعتبالا با دوو سیلو چندان خوشایند و مطمئن نخواهد بود.