آلفارومئو جولیتا
مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا
کشور تولید کننده | ایتالیا |
نام خودرو | آلفا رومئو جولیتا 1400 توربو 2010-2020 |
کلاس بدنه | هاچ بک |
کلاس اتومبیل | C Segmnet |
وزن | 1310 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 5 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 225/40 R 18 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 225/40 R 18 |
حجم موتور | 1368 cc |
نوع موتور | بنزینی دارای توربو |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری تزریق مستقیم |
ظرفیت باک | 60 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 250 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 121 اسب بخار به لیتر |
نوع جعبه دنده | اتوماتیک دو کلاچه |
تعداد دنده (جلو) | 6 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع سیستم ترمز | دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع سیستم تعلیق | سیستم تعلیق پیشرفته مستقل |
تعلیق جلو | جناغی دوبل |
تعلیق عقب | اتصال چندگانه ( مولتی لینک ) |
کمک فنرهای جلو | کمک فنرهای گازی |
کمک فنرهای عقب | کمک فنر گازی |
نوع سیستم فرمان | قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت |
حداکثر سرعت | 218 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 8 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 6.7 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 4.3 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 5.2 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر ، کلید غیر فعال سازی کیسه هوای ایمنی جهت نصب صندلی کودک |
سیستم های پایداری و کمک راننده | ABS , EBD , EBA , VDC , ASR , Hill Holder , MSR , CBC , Q2E , DST ، سیستم DNA آلفا برای انتخاب رانندگی در شرایط مختلف |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | سیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی ، دارای دزدگیر |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت |
نوع غربیلک | قابلیت تنظیم در جهت عمودی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان |
سیستمهای تهویه مطبوع | دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو قابلیت پخش CD ، دارای پورت USB ، AUX , SD Card ، iPod Cable ، سیستم صوتی مارک BOSS سفارشی |
سیستمهای مولتی مدیا | مانیتور لمسی چند کاره و سیستم ناوبری سفارشی ، نمایشگر میزان باد تایرها ، نمایشگر اطلاعات سفر و نمایشگر اطلاعات راننده |
سیستم صندلیهای جلو | دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی |
سیستم صندلیهای عقب | دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی |
سیستم آیینه ها | آینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، قابلیت تاشوندگی |
سیستم شیشه ها | تنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، شیشه های سولار |
سیستم های سقف | سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب ، سقف پانوراما سفارشی |
سیستم روشنایی جلو | دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی ، دارای مه شکن ، لامپ زنون سفارشی |
سیستم روشنایی عقب | چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن |
سنسورهای پیش فعال | مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها |
سیستم های کمک رانندگی | مجهز به سنسور پارک، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل |
آلفارومئو جولیتا
در سال ۱۹۵۴ و در جریان نمایشگاه اتومبیل تورین، اولین نسل از آلفارومئو 4C جولیتا معرفی شد. خودروی معرفیشده یک کوپهٔ جذاب دیفرانسیل عقب مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری بود. باگذشت سالها، نسخههای متفاوتی از این اتومبیل تولید شد تا جایی که بین سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۵ حدود ۱۳۵ هزار دستگاه از نسخههای مختلف این خودرو به تولید رسید.
پسازاین سالها، آلفارومئو جولیتا جای خود را به محصول جدید آلفارومئو، یعنی جولیا داد تا اینکه دوباره در سال ۱۹۷۷ نسل جدید آلفارومئو جولیتا معرفی شد و تا سال ۱۹۸۵ به تولید رسید. درنهایت، در ماه مارس سال ۲۰۱۰ به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس کمپانی آلفارومئو و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو، نسل سوم جولیتا با ظاهری متفاوت و ویژگیهای فنی کاملاً جدید رونمایی شد.
نسل سوم آلفارومئو جولیتا
با معرفی سومین نسل از جولیتا، کمپانی آلفارومئو تا حدودی توانست شکوه گذشتهٔ خود را به دست بیاورد. ظاهر اغواکنندهٔ این خودرو بدون شک یکی از عوامل موفقیت آن در سطح جهان است. این دختر خوشچهرهٔ آلفارومئو حاصل تفکرات طراح برجستهٔ پینینفارینا، لورن زو راماسیوتی است.
راماسیوتی که در پروژههای طراحی خودروهای بزرگی چون فراری انزو، فراری 360 مودنا، مازراتی کواتروپورته و گرن توریسمو شرکت داشته، در طراحی نسل سوم جولیتا نیز تفکرات خاص و بینظیر خود را به نمایش گذاشته است. از آغاز معرفی نسل جدید جولیتا، این خودرو در شهر کازینو و در منطقهٔ لاتزیو ایتالیا به تولید میرسد.
نسل سوم جولیتا از پلتفرم C-Evo گروه فیات بهره میبرد. فیات برای توسعهٔ این پلتفرم با صرف هزینهای حدود ۱۰۰ میلیون یورو پلتفرم C را دوباره مهندسی کرد و در حقیقت میتوان گفت C-Evo پلتفرمی کاملاً جدید است.
جوان پسند
اگرچه آلفارومئو جولیتا هاچ بک در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک دستهبندی میشود؛ اما ویژگیهای فنی و ظاهری آن باعث شده است تا موردتوجه جوانان نیز قرار بگیرد. سرانجام پس از نزدیک به ۳۵ سال غیبت، آلفارومئو در سال ۱۳۹۱ توسط شرکت آلفا موتور (نمایندهٔ رسمی آلفارومئو در ایران) دوباره به ایران بازگشت و خوشبختانه جولیتا از اولین محصولات این کمپانی در بدو ورود به کشور بود.
موتور
آلفارومئو جولیتا در کنار ظاهر دلربای خود، از ویژگیهای فنی قابلتوجهی نیز بهره میبرد. در مدل ۲۰۱۷ این خودرو، کمپانی آلفارومئو امکان انتخاب پیشرانههای ۱.۴ لیتری و ۱.۷۵ لیتری را در اختیار مشتریان منطقهٔ خاورمیانه قرار داده است. مدل ۲۰۱۷ جولیتای مجهز به پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری بانام سوپر شناخته میشود و برای نسخهٔ مجهز به پیشرانهٔ ۱.۷۵ لیتری نام ولوچه برگزیدهشده است.
هر دو پیشرانه چهار سیلندر و به سیستم توربو شارژ مولتیایر آلفارومئو مجهز هستند. نمونهٔ ۱.۴ لیتری قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه است. پیشرانهٔ ۱.۷۵ لیتری میتواند حداکثر قدرت ۲۳۷ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتنمتر در دور موتور ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.
انواع موتور
البته آلفارومئو پیشرانههای دیگری نیز برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته است که ازجملهٔ آنها میتوان به انواع دیزلی اشاره کرد. به گفتهٔ بسیاری از منتقدان، بهترین پیشرانهٔ در نظر گرفتهشده برای این خودرو نمونهٔ ۱.۴ لیتری توربو شارژ شدهای است که با توان ۱۷۰ اسب بخاری بهترین نسبت قدرت به وزن را ایجاد میکند. شرکت آلفا موتور نیز آلفارومئو جولیتا را با این پیشرانهٔ فوقالعاده به کشور وارد کرده است.
طی تماس با این شرکت مطلع شدیم که آلفا موتور برنامهای برای واردات نمونههای مجهز به پیشرانههای دیگر را ندارد. شتاب صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت جولیتا سوپر با پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری و جعبهدندهٔ خودکار شش سرعتهٔ دو کلاچِ ۷.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت است. جولیتا ولوچه نیز بهواسطهٔ پیشرانهٔ ۱.۷۵ لیتری و جعبهدندهٔ مشابه نسخهٔ سوپر، میتواند در ۶ ثانیه از حالت سکون بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن برابر ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت است.
نقطه قوت
یکی از نقاط قوت آلفارومئو جولیتا ، اشتهای کم پیشرانههای بهکاررفته در آن است. پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری جولیتا با مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و پیشرانهٔ ۱.۷۵ لیتری با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، اقتصادی بودن این خودرو را در بخش مصرف سوخت تأیید میکنند.
مصرف سوخت پایین در کنار حجم باک ۶۰ لیتری، شمارا از توقفهای پیدرپی برای رفع عطش جولیتا بینیاز میکند. بهعلاوه، جولیتا را میتوان خودرویی دوستدار محیطزیست دانست. این خودرو توانسته است استاندارد آلایندگی یورو ۶ را به دست آورد تا از این لحاظ نیز حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
گیربکس
آلفارومئو در جولیتا از جعبهدندههای ۶ سرعتهٔ دوکلاچه استفاده کرده است تا لذت رانندگی با این خودرو دوچندان شود. جعبهدندهٔ نوآورانهٔ آلفارومئو که در جولیتا بهکاربرده شده است، انتقال پیوستهٔ گشتاور بدون بروز هرگونه افت قدرت در هنگام تعویض دندهها را تضمین میکند.
سیستم تعلیق
آلفارومئو برای محور جلوی آلفارومئو جولیتا از سیستم تعلیق مکفرسون و برای محور عقب آن از سیستم یکپارچهٔ چند اتصالِ استفاده کرده است. به لطف هماهنگی و دقت در طراحی سیستم تعلیق این خودرو، جولیتا حتی در پیچهای تند میتواند ثبات و پایداری بینظیری ارائه کند.
طراحی
طراحی خارجی منحصربهفرد آلفارومئو جولیتا اصالت ایتالیایی آن را به رخ میکشد و کمتر کسی پیدا میشود که مجذوب زیبایی این خودرو نشود. طول جولیتا ۴۳۵۱ میلیمتر، عرض آن ۱۷۹۸ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۴۶۵ میلیمتر است. فاصلهٔ دو محور خودرو ۲۶۳۴ میلیمتر و وزن آن معادل ۱۳۱۰ کیلوگرم است.
نمای جلو
اگرچه بعضی از منتقدان نمای جلویی آلفارومئو جولیتا را زیر سؤال بردهاند؛ اما همگی بر چشمنواز بودن نمای عقبی آن اعتراف کردهاند. در نمای جلویی جولیتا ۲۰۱۷ خطوط موجود روی کاپوت به زیبایی به سمت جلوپنجرهٔ منحصربهفرد مثلثی آلفارومئو امتداد مییابند. چراغهای جلو الایدی این خودرو در هماهنگی کامل با خطوط کاپوت، زیبایی منحصربهفردی به این خودرو میبخشند و قسمت زیرین سپر جلوی آن در کنار چراغهای جلو و مهشکنهای آن حس پرخاشگری و پویایی این خودرو را القا میکند.
نمای جانبی
در نمای جانبی آلفارومئو جولیتا شاید مهمترین نکتهای که جلب نظر میکند، نبود دستگیره برای درهای عقب است. در حقیقت در نگاه اول اینطور به نظر میرسد که با یک خودروی هاچ بک سهدر طرف هستیم؛ درصورتیکه دستگیرههای درهای عقبروی حاشیهٔ شیشهٔ درهای عقب تعبیهشدهاند که این نکته به زیبایی طراحی این خودرو و خاص بودن آن افزوده است. در نمای جانبی جولیتا، رینگهای آلومینیومی آن نیز خودنمایی میکنند. آلفارومئو برای این خودرو رینگهایی با اندازهٔ ۱۶ تا ۱۸ اینچ در نظر گرفته است.
نمای پشت
نمای پشتی آلفارومئو جولیتا با چراغهای الایدی عقب چشمنواز و مسحورکننده است و توجه به جزئیات در جایجای بدنهٔ جولیتا به چشم میخورد؛ تا حدی که خروجی اگزوز آن نیز طراحی منحصربهفردی دارد. در فضای داخلی جولیتا ۲۰۱۷ همهچیز برای القای یک حس اسپرت طراحیشده است. کیفیت مواد بهکاررفته در فضای داخلی جولیتا با توجه به قیمت آن مطلوب است؛ هرچند که در بعضی موارد میتوانست بهتر باشد. بیشتر قسمتهای داشبورد جولیتا از پلاستیک سخت ساختهشده است؛ اما این امر باعث نمیشود که حس بیکیفیت بودن به شما القا شود.
صفحه کیلومتر
نشانگرهای صفحهٔ کیلومتر شمار آلفارومئو جولیتا مانند خودروهای فراری در حالت عمودی قرارگرفتهاند و این امر نیز حس اسپرت بودن را بیشتر نمایان میسازد. در قسمت مرکزی داشبورد نمایشگر لمسی ۵ اینچی قرار دارد که در مدلهای سفارشی اندازهٔ آن ۶.۵ اینچی خواهد بود. دکمههای کنترلی روی کنسول مرکزی بهگونهای طراحیشدهاند که بهراحتی در دسترس باشند و با استفاده از نمایشگر مرکزی میتوانید به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو دسترسی داشته باشید.
فرمان
در طراحی فرمان آلفارومئو جولیتا ۲۰۱۷ سلیقهٔ بسیاری خرج شده است. فرمان از ترکیب چرم مرغوب و آلومینیوم ساختهشده است. قسمت آلومینیومی آن شکل مثلثی جلوپنجرهٔ جولیتا را تداعی میکند. روی فرمان، شیفترهای تعویض دنده و امکانات کنترل صدا و پاسخگویی به تماسها موجود هستند.
اگرچه فرمان آلفارومئو جولیتا قابل تنظیم است؛ اما افراد بلندقد برای رانندگی با این ایتالیایی اصیل اندکی دچار مشکل خواهند بود؛ چراکه مانند دیگر خودروهای ایتالیایی، جولیتا بیشتر مناسب افرادی با دستان بلند و قدی متوسط است. پدالهای جولیتا نیز از جنس آلومینیم هستند و حس خوبی به راننده القا میکنند. برای ساخت صندلیهای جولیتا از چرم مرغوب استفادهشده است و فرم صندلیها بهگونهای است که راحتی شمارا تضمین میکند و بدون شک رضایت سرنشینان را جلب میکند.
طراحی داخلی
هرچه قسمت جلویی آلفارومئو جولیتا سطح انتظارات را برآورده میکند، در ردیف صندلیهای عقب اوضاع متفاوت است. فضای اندک پا برای افراد بلندقد کاملاً محسوس است و به دلیل طراحی خاص بدنهٔ آن فضای پشت خودرو تا حدودی دلگیر است. البته به لطف سقف پانوراما و سانروف تعبیهشده در قسمت عقب اندکی از دلگیری آن کاسته شده است. حجم فضای صندوقعقب جولیتا ۳۵۰ لیتر است که برای مسافرتهای خارج از شهر مناسب نیست. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که با خودرویی هاچ بک روبرو هستیم و این میزان فضای صندوق برای چنین خودرویی کاملاً قابلقبول است.
فناوری پیشرفته
آلفارومئو تلاش کرده است تا انبوهی از فنّاوریها و امکانات مختلف را در نسل سوم جولیتا به کار بگیرد. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، جولیتا با نمایشگرهای ۵ و ۶.۵ اینچی عرضه میشود که از طریق آنها میتوان به سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو دسترسی یافت.
سیستم Uconnect بهصورت استاندارد روی آلفارومئو جولیتا نصبشده است. سیستم Uconnect در کنار سیستم صوتی حرفهای Bose تجربهای خارقالعاده از موسیقیهای مختلف برای شما رقم خواهد زد. این سیستم از طریق صفحهٔ لمسی رنگی موجود در خودرو یا با استفاده از فرمانها صوتی قابلکنترل است.
آلفارومئو جولیتا به یک سیستم پیام خوان مجهز است که در هنگام رانندگی پیامکهای دریافتی شمارا قرائت میکند تا خللی در رانندگیتان ایجاد نشود. همچنین با استفاده از سیستم استریم صدا میتوانید بدون اتصال کابل، فایلهای موسیقی یا رادیویی تحت وب گوشی هوشمندتان را از بلندگوهای خودرو پخشکنید.
سیستم ناوبری
در بخش ناوبری، آلفارومئو با همکاری شرکت TomTom یک سیستم ناوبری پیشرفته برای آلفارومئو جولیتا تدارک دیده است. این سیستم پیشرفته به شما کمک میکند از پیچیدهترین گرههای ترافیکی عبور کنید، محل دوربینهای سنجش سرعت را به شما هشدار میدهد و با توجه بهسرعت متوسط شما بهترین مسیر را در اختیارتان قرار میدهد.
سیستم صوتی بوز (Bose) جولیتا، قادر است کیفیت پخش صوت استثنایی را برای تمامی سرنشینهای خودرو در تمامی شرایط رانندگی، تضمین کند. سیستم Hi-Fi دارای قدرت خروجی بیش از ۵۰۰ وات است و صدایی آکوستیک ارائه میدهد.
سیستم صوت
این سیستم از بلندگوهای اصلی، یک ساب ووفر به همراه آمپلیفایر دیجیتال ۸ کانالِ تشکیلشده است. بهعلاوه، یک بلندگوی مرکزی در داشبورد برای پخش و تولید صداهای زیر قرار دادهشده است. سیستم صوتی حرفهای این خودرو صدای مسحورکنندهای تولید میکند که مطمئناً توقع همه را برآورده میکند.
علاوه بر این موارد، دیانای آلفارومئو در رگهای این دختر زیبا نیز جریان دارد. سیستم انحصاری آلفارومئو موسوم به دیانای (DNA) در حقیقت از حروف اول حالتهای رانندگی دینامیک، طبیعی و تمامی شرایط آبوهوایی اقتباسشده است. با انتخاب هر یک از این حالتهای رانندگی، تغییراتی در سیستم انتقال قدرت، فرمان و ترمز آلفارومئو جولیتا ایجاد میشود تا بهترین عملکرد ممکن را در اختیار راننده قرار دهد.
انتخاب حالت رانندگی
برای مثال، با انتخاب حالت رانندگی دینامیک، پدال گاز نسبت به تماس پای راننده بسیار حساس میشود و پیشرانه از حداکثر توان خود استفاده خواهد کرد. فرمان کمی سفت میشود، سامانههای الکترونیکی مانند کنترل لغزش، دخالت کمتری خواهند داشت و ترمزها نیز در حساسترین حالت ممکن قرار میگیرند.
از دیگر ویژگیها و امکانات آلفارومئو جولیتا میتوان به سیستم تهویهٔ دوگانه، تنظیم برقی صندلیهای جلو، صندلیهای تاشو عقب، چراغهای خودکار، حسگر پارک عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم نشانگر باد تایرها، آینههای جانبی برقی، سیستم خودکار استارت و خاموش کردن خودرو در ترافیک و استارت بدون کلید اشاره کرد.
آپشن
در بخش آپشنهای ایمنی، آلفارومئو جولیتا حرفهای زیادی برای گفتن دارد و از فنّاوریهای روز دنیا بهره میبرد تا تجربهٔ رانندگی لذتبخش و امنی ایجاد کند. آلفارومئو با استفاده از آلیاژ فولاد، آلومینیم و منیزیم در بدنهٔ جولیتا تا حد امکان وزن آن را کم و استحکام آن را بهبود بخشیده است.
سیستم ترمز
در کنار بدنهٔ مستحکم، آلفارومئو جولیتا از ترمزهای ABS، سیستم کنترل ترمز EBD، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC، دیفرانسیل الکتریکی Q2، سیستم حفظ پایداری اتومبیل در هنگام ترمز گیری در پیچ CBC، سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخهای محرک ASR، سامانهٔ کشش الکترونیکی ESC، سیستم کمکی پیش ترمز (که در حالت رانندگی دینامیک فعال میشود) و سیستم الکترونیکی کمکی فرمان برای ایمنتر کردن جولیتا استفاده کرده است.
آینههای آلفارومئو جولیتا از نوع الکتروکرومیک هستند که دید در شب را سهولت میبخشند. همچنین، گرمکن آینههای جانبی، حسگر باران و سیستم روشنایی روز از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
کیسه هوا
آلفارومئو جولیتا با داشتن ۶ کیسهٔ هوا شامل کیسههای هوای جلو، جانبی و پردهای تا حد زیادی سلامت سرنشینان را تضمین میکند. پشتسریهای فعال در هنگام تصادف و کمربندهای ایمنی سهنقطهای مجهز به سیستم پیش کشندهٔ دومرحلهای از دیگر آپشنهای ایمنی جولیتا هستند. این خودرو در آزمون تصادف موسسه استاندارد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) موفق به کسب امتیازات زیر شده است:
- محافظت از سرنشینان بزرگسال: ۹۷ درصد
- محافظت از سرنشینان خردسال: ۸۵ درصد
- محافظت از عابران پیاده: ۶۳ درصد
- سامانههای ایمنی و کمکی راننده: ۸۶ درصد
درمجموع، آلفارومئو جولیتا موفق به دریافت ۵ ستارهٔ ایمنی (امتیاز کامل) از این موسسه شده است.
صدا
باوجود استفاده از عایقهای صدا در بدنهٔ آلفارومئو جولیتا ، صدای لاستیکها تا حدودی به داخل اتاقک نفوذ میکند. همچنین، صدای باد در سرعتهای بالا ممکن است برای افراد سختگیر آزاردهنده باشد. باوجود امکانات و تجهیزات زیادی که آلفارومئو برای جولیتا در نظر گرفته است، سواری لذتبخشی را تجربه خواهید کرد. بر اساس تجربیات صاحبان این خودرو، جولیتا نهتنها در ظاهر بلکه در سواری نیز متفاوت است.
نرمی فوق العاده فرمان
بهمحض شروع حرکت با آلفارومئو جولیتا ، راحتی و نرمی فرمان آن شمارا حیرتزده خواهد کرد و صدای دلنشین پیشرانهٔ آن شمارا به فشردن پدال گاز ترغیب میکند. پیشرانهٔ توانمند ۱.۴ لیتری جولیتا با تولید ۱۷۰ اسب بخار و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۷.۷ ثانیهای شمارا ناامید نخواهد کرد. همچنین، به لطف جعبهدندهٔ خودکار دو کلاچِ تعویض دندهها به نرمی و در بهترین حالت انجام میشود. سامانههای کمکی راننده به شما این امکان را میدهند تا با هر سرعتی با اطمینان وارد پیچها شوید و با پایداری کامل از آنها عبور کنید.
به دلیل طراحی خاص آلفارومئو جولیتا و همچنین نحوهٔ قرارگیری اجزای مختلف داخل اتاقک، دید جانبی و عقب تا حدودی نسبت به دیگر خودروها اندک است که البته مشکل دید عقب باوجود حسگرهای موجود در سپر عقب برطرف شده است.